czwartek, 21 listopada, 2024
spot_img

BKT udowadnia, że zrównoważony rozwój to nie tylko obietnica

spot_img

BKT, globalny lider w branży opon off-highway opublikował raport zrównoważonego rozwoju na rok finansowy 2023-24. Jakie sukcesy udało się osiągnąć marce?

Budowa zrównoważonej przyszłości

Raport „Promowanie Zrównoważonego Wzrostu dzięki Doskonałości Off-Highway”, to już trzeci tego typu dokument firmy oraz drugi Raport Odpowiedzialności Biznesowej i Zrównoważonego Rozwoju (BRSR). To ważny krok, który odzwierciedla konkretne i wymierne zobowiązanie do budowy zrównoważonej przyszłości.

Raport jest zgodny z międzynarodowymi standardami Global Reporting Initiative (GRI) i został zweryfikowany przez Bureau Veritas, uznawane na całym świecie za autorytet w dziedzinie certyfikacji. Dzięki temu mamy pewność, że przedstawione wyniki są transparentne, weryfikowalne i zgodne z globalnymi oczekiwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju

Raport ukazuje holistyczne podejście BKT do zrównoważonego rozwoju, podkreślając autentyczne zaangażowanie w takie obszary jak innowacje, odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i korporacyjna. To nie tylko obietnice — to konkretne cele, które realizowane są w całym łańcuchu dostaw.

Kluczowe osiągnięcia

  • Redukcja emisji i zarządzanie energią: Udało się obniżyć zużycie energii elektrycznej pochodzącej z nieodnawialnych źródeł o 26%, jednocześnie zwiększając wykorzystanie energii odnawialnej o 6%. Dzięki tym działaniom zredukowali emisję CO2 o 28 000 ton.
  • Gospodarka o obiegu zamkniętym: Aż 99% wygenerowanych przez firmę odpadów zostało poddanych recyklingowi lub ponownie wykorzystane, co oznacza 33% wzrost recyklingu i 22% spadek odpadów plastikowych.
  • Ochrona bioróżnorodności: Firma zasadziła 25 000 nowych drzew oraz zredukowała pobór wody o 43% w regionach narażonych na niedobory wodne.
  • Zrównoważone materiały: W głównych produktach firmy wykorzystywane jest ponad 91 000 ton materiałów odnawialnych.

Zobowiązania społeczne

Raport wyróżnia się także silnym zobowiązaniem społecznym. Firma dąży do odpowiedzialnego zarządzania łańcuchem dostaw, stosując surowe kryteria wobec dostawców, co zapewnia poszanowanie praw człowieka i ochronę środowiska. BKT przeszkoliło pracowników na ponad 350 000 godzin, a także zainwestowało ponad 3,4 miliona euro w 21 projektów odpowiedzialności korporacyjnej, które przynoszą korzyści lokalnym społecznościom.

Rajiv Poddar, Współdyrektor Zarządzający BKT, podkreśla: „Zrównoważony rozwój to dla nas nie tylko hasło, ale konkretne zobowiązanie. Każda nasza inicjatywa ma na celu wywołanie pozytywnego wpływu na otaczający nas świat.”

Tożsamość i odpowiedzialność

Rajiv dodał również: „Jesteśmy świadomi, że istnieją pewne uprzedzenia wobec firm produkujących w Indiach. Jednak to, co się naprawdę liczy, to fakty. Nasz raport jasno pokazuje, że jesteśmy transparentni i weryfikowalni.”

Na koniec podkreślił: „Nie składamy obietnic, a następnie nie przenosimy się do krajów o niskich kosztach pracy. Jesteśmy głęboko związani z naszymi indyjskimi korzeniami i czujemy odpowiedzialność za społeczności, które nas wspierają. Indie są częścią naszej tożsamości, dlatego inwestujemy w sprawiedliwe wynagrodzenia i trwały rozwój.”

Zobowiązanie do jakości i zrównoważonego rozwoju sprawia, że BKT jest konkurencyjne zarówno na rynku oryginalnych części, jak i części zamiennych. W branży coraz bardziej zorientowanej na jakość i zrównoważony rozwój, klienci wybierają BKT ze względu na niezawodność i wartość, jaką oferują nasze produkty, niezależnie od ich pochodzenia.

Z publikacją tego raportu BKT potwierdza swoje przywództwo w dążeniu do coraz wyższych standardów odpowiedzialności i innowacji.

Raport zrównoważonego rozwoju jest dostępny na stronie internetowej BKT: Raport Zrównoważonego Rozwoju BKT.

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x