Co znajdziesz w artykule?
Dzięki nauce i naukowcom powstają przełomowe wynalazki, dzięki którym nasze życie może stawać się lepsze i zdrowsze. Bayer rusza z tegoroczną kampanią #ThankYouScience, która ma na celu podziękowanie za wszystkie osiągnięcia naukowe. Inicjatywę wspiera influencer popularnonaukowy Doktor z TikToka, a przyłączyć może się każdy!
Wykorzystanie nauki w rolnictwie zmienia świat
Nauka otacza nas wszędzie, chociaż na pierwszy rzut oka jej nie dostrzegamy. Spójrzmy na nowe odmiany kukurydzy. Mimo trudnych warunków pogodowych, w okresie dojrzewania wciąż mają zielone liście, które prowadzą fotosyntezę i dostarczają składników do wypełnienia ziarna, co przekłada się na większe plony. To wszystko dzięki rozwiązaniom naukowym, które umożliwiają ich wzrost mimo niekorzystnych warunków pogodowych, jak np. susze, ulewy czy wahania temperatur. Co więcej, dzięki nauce stają się odporne na choroby grzybowe – co zmniejsza konieczność używania środków ochrony roślin. Dotyczy to także innych roślin uprawnych jak zboża, oleiste, warzywa i owoce.
“W coraz szybciej zmieniającym się świecie to właśnie nauka daje nadzieję na lepsze jutro. Gdy dziś jedne zespoły badawcze opracowują innowacyjne terapie leczenia chorób serca czy nowotworów, inne pracują nad nasionami roślin o większej wydajności w obliczu zmian klimatu” – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji Bayer. Misja naszej firmy to „Science for a better life”: od 160 lat jesteśmy związani z nauką. Doskonale rozumiemy jak ważne jest zaufanie do niej, dlatego do rozmowy zapraszamy najmłodsze pokolenie, które za chwilę przejmie stery świata.
Inicjatywę wspiera znany influencer: Doktor z TikToka
Partnerem #ThankYouScience został Konrad Skotnicki, czyli popularny Doktor z TikToka. To naukowiec, który dzieli się z fanami ciekawostkami i wiedzą w zaskakującej formie. W swoich relacjach porusza tematy z wielu dziedzin, w tym biologii, chemii, nauki o klimacie, a nawet archeologii. Łączna liczba wyświetleń jego postów sięga już kilkunastu milionów. W ramach swojego zaangażowania influencer zamieszcza cykl postów prezentujących wyjątkowe dokonania naukowe w dziedzinie medycyny, rolnictwa czy zrównoważonego rozwoju. Znany z pasji do wiedzy, popularny doktor zachęca wszystkich do podjęcia hasztagowego wyzwania.
“Nauka to moja pasja: i zawodowa, i prywatna. Ogromnie się cieszę, że mogę być częścią inicjatywy #ThankYouScience, która pokazuje, że w każdym obszarze życia wspierają nas wyniki badań i doświadczenia tysięcy naukowców. Ta akcja to świetna okazja do tego, żeby zastanowić się jak mogłoby wyglądać nasze życie bez nauki – i podziękować pasjonatom, dzięki którym mamy szansę na radzenie sobie z wyzwaniami z zakresu zdrowia, żywności czy zmian klimatycznych” – przekonuje Konrad Skotnicki.
Za co ty dziękujesz nauce?
Jak dołączyć do akcji? Napisz w mediach społecznościowych jakie odkrycie czy technologia wspiera Cię na co dzień i bez czego nie wyobrażasz sobie życia. Dodając hasztag #ThankYouScience wyrazisz wdzięczność naukowcom za ich pasję i odwagę myślenia.
Programowi towarzyszy seria animacji poświęconych ciekawostkom z obszarów zdrowia i żywienia, publikowanych na popularno-naukowym fanpejdżu Baylab firmy Bayer na Facebooku. Również tu można zostawiać komentarze z podziękowaniami dla naukowców i hasztagiem #ThankYouScience – i oczywiście włączyć się do dyskusji z innymi internautami.
O firmie Bayer
Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się na obszarach nauk Life Sciences, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom i planecie poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Bayer angażuje się w zrównoważony rozwój i wywieranie pozytywnego wpływu poprzez swoją działalność. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2021 Grupa zatrudniała około 100 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 44,1 mld euro. Wydatki na badania i rozwój – przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych – wyniosły 5,3 mld euro. Więcej informacji na stronie internetowej www.bayer.com.
żródło: Bayer