sobota, 23 listopada, 2024
spot_img

16-letnia Marysia nie dostanie mandatu za sprzedaż wiśni. Sanepid zmienia zdanie

spot_img

Niedawno media obiegła informacja, że Marysia, 16-letnia mieszkanka Lubna woj. zachodniopomorskiego, postanowiła zdobyć pieniądze na upragnioną wycieczkę szkolną. Jej nietypowy pomysł na zarobek polegał na sprzedaży świeżych wiśni z sadu swojego dziadka. Jednak szybko naraziła się na nadmierną gorliwość inspektorów, którzy zdecydowali się na nałożenie na dziewczynkę mandatu. Teraz sanepid zmienił swoje stanowisko w tej sprawie.

16-letnia Marysia nie dostanie mandatu za sprzedaż wiśni. Sanepid zmienia zdanie

Mandat za brak orzeczenia lekarskiego

Pierwotnie wydawało się, że Marysia zostanie ukarana za brak wymaganego orzeczenia lekarskiego do celów sanitarno-epidemiologicznych. Jednak gdy media rozpoczęły relacjonować jej historię wybuchły kontrowersje wokół tej sprawy,. Teraz, po burzliwych wydarzeniach, sanepid zmienił swoje stanowisko.

Podjęte środki były niewspółmierne do przewinienia

Główny Inspektorat Sanitarny uznał, iż środki podjęte wówczas przez kontrolerów były niewspółmierne do przewinienia Marysi. Co to oznacza dla nastolatki? W związku z tą sytuacją Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wałczu zawnioskuje o zastosowanie łagodniejszego środka, jakim jest pouczenie, w postępowaniu sądowym.

Kontrolerzy oddelegowani do pełnienia innych obowiązków

Jako część działań mających zapewnić bardziej zrównoważone podejście do spraw takich jak ta, GiS zdecydował się oddelegować kontrolerów bezpośrednio uczestniczących w tej konkretnej sprawie do pełnienia innych obowiązków. Jak poinformował GIS wojewódzkie i powiatowe stacje sanitarno-epidemiologiczne otrzymają także specjalne instrukcje postępowania w podobnych zdarzeniach. 

źródło:money.pl

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x