piątek, 18 czerwca, 2021

Koniec promocji mięsa i wina? Copa-cogeca wyraża sprzeciw!

-REKLAMA-
-REKLAMA-

Polityka promocji produktów rolnych UE to konkurencyjność sektora rolnego UE. W tym roku Komisja Europejska wzięła pod lupę promocję dotychczasowej promocji żywności aby lepiej przyczynić się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju “od pola do stołu”. Niestety nowe plany mogą wykluczyć promocję czerwonego mięsa i wina które jak wiadomo z historii są integralną częścią naszego dziedzictwa kulinarnego.

Związki rolnicze mówią stanowcze NIE

Spotkanie  zespołu  międzypartyjnego  Parlamentu  Europejskiego „Sektor wina, napojów alkoholowych i artykułów  żywnościowych” miało miejsce w kontekście coraz intensywniejszej debaty na temat przyszłości polityki promocji produktów rolnych UE, zwłaszcza w odniesieniu do  roli produktów mięsnych i alkoholu. Komisja Europejska zorganizowała konsultacje publiczne, które  potrwają do 23 czerwca br., by móc opracować wytyczne dla poprawionej polityki promocji w związku ze strategią „od pola do stołu”. 

Z  okazji  tej  konferencji,  przewodniczący  grupy  roboczej  „Promocja”  Copa-Cogeca,  Jerzy Wierzbicki zaznaczył istotę promocji produktów rolnych w życiu. Podczas wypowiedzi zaznaczył, że parmezan, camembert, kiełbaski, szynki  i wina są znane na całym świecie właśnie dzięki polityce promocji.

Jeśli wsparcie dla pewnych produktów, jak mięso  czy  wino  zostanie  wstrzymane,  skorzystają  na  tym  jedynie wielkie  firmy ponadnarodowe,  będące  w  stanie  prowadzić  marketing  na  skalę  globalną  i  utrzymać  swój udział na rynku eksportowym.” –informuje. Jerzy Wierzbicki dodatkowo zahaczył o istotny aspekt, który nie może przebić się ze środowiska rolniczego, mianowicie o godność producentów rolnych. 

Biorąc pod uwagę fakt, że hodowcy i winiarze, niestrudzenie  oraz  w  milczeniu  pracują  na  rzecz  poprawy  zrównoważoności swoich  gospodarstw, wprowadzenie kolejnych abstrakcyjnych wręcz zmian może wywrzeć szkodliwe i odwrotne skutki od zamierzonych. Konsultacje unijnej polityki promocyjnej trwają do 23 czerwca br. Więcej informacji na stronie internetowej Komisji Europejskiej:

https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12782-Information-and-promotion-measures-for-agricultural-and-food-products-in-the-internal-market-and-in-non-EU-countries

źródło: copa-cogeca.eu
zdj: pixabay.com

-REKLAMA-

Napisz komentarz

Dodaj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Podobne artykuły

4,8 miliona ton żywności na śmietniku!

Dlaczego marnujemy aż 4,8 miliona ton żywności rocznie? Jak powstrzymać się od zbędnych zakupów jedzenia? Jak ograniczyć straty w rolnictwie i przetwórstwie? Czy są...

Gorąca noc na zachodzie i wybrzeżu [POGODA]

Po bardzo ciepłym, miejscami upalnym dniu noc już w całym kraju będzie ciepła. Najchłodniej na Warmii, Mazurach, Podlasiu, Lubelskim, Podkarpaciu i wschodzie Mazowsza- tu...

Podróbki na cenzurowanym

Europol wraz z instytucjami wspomagającymi zabezpieczył nielegalne środki ochrony roślin o wartości 80 milionów euro. 1 203 tony nielegalnych pestycydów o łącznej wartości niemal 80 milionów...

Śledź nas

22,330FaniLubię to
395ObserwującyObserwuj
7,780SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły