Mlekovita broni hasła
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wezwał Mlekovitę do usunięcia z publicznej przestrzeni wszystkich materiałów reklamowych z hasłem sugerującym ochronę przed koronawirusem. Poinformował on też o możliwym stosowaniu nieuczciwej praktyki rynkowej. Wątpliwości UOKiK budzi główne hasło przekazu: „Chroń się przed koronawirusem z Mlekovitą”, podczas gdy nie ma dowodów, że produkt ten ogranicza ryzyko zakażenia się Covid-19.
Mlekovita odpowiada
O wypowiedź w tej sprawie poprosiliśmy Marcina Antoniego Sapińskiego Asystenta Prezesa Mlekovity. Oto jak skomentował sprawę:
– Sprawa dotyczy probiotyku „Dar pro”. Intencją naszą była promocja naturalnych właściwości mlecznych produktów. Wiadomo przecież jak ważne jest wzmacnianie odporności. Szczególnie w tym trudnym czasie. Pracujemy też nad przyszłościowym rozwijaniem naszej oferty w tym właśnie kierunku. Ludzie nie mogą pozbawiać się tego rodzaju wzmocnienia organizmu. Powinien to być stały element diety każdego człowieka, a szczególnie osób chorych i powracających do zdrowia. Stąd też pomysł na taki przekaz. Szkoda więc, że sprawa przybrała tego rodzaju obrót, co zupełnie nie współgra z przyświecającymi nam intencjami. Nasze kolejne działania rzeczowo i dokładnie przemyślimy.”
Tekst przygotował: Robert Gorczyński
Źródło: UOKiK, Mlekovita
Prezes Mlekovity: od nas wszystkich zależy czy przetrwamy kryzys
MRiRW publikuje listy importowe surowców – mleczarnie odpowiadają