Co znajdziesz w artykule?
22 i 23 listopada klienci marki Kubota ponownie mogli być świadkami unikalnego wydarzenia organizowanego przez japońskiego producenta, mającego na celu dokładne poznanie wymagań i oczekiwań polskiego rynku. Tym razem program Kubota Insight Programme (KIP) zawitał do firmy Techmlek Sp. J., dilera pomarańczowej marki w województwie lubelskim.
Wyjątkowa inicjatywa
Kubota Insight Programme to wyjątkowa inicjatywa marki Kubota zmierzająca do poznania lokalnych opinii na temat marki i jej produktów w różnych krajach Europy. W tym celu japońska centrala Kubota wysyła swoich pracowników z zadaniem odwiedzania wybranych państw Starego Kontynentu, spotykania się z użytkownikami pomarańczowych maszyn,
a nawet faktycznego sprawdzenia, jak ich traktory są serwisowane.
W tym roku działanie KIP przyjęło formę spotkania z obecnymi i potencjalnymi właścicielami ciągników Kubota w siedzibie firmy Techmlek w miejscowości Niedźwiada koło Lubartowa. Szef Serwisu marki Kubota, Edward Cyc, uświadamiał zebranym, dlaczego tak ważne jest regularne przeprowadzanie obsługi codziennej ciągnika, w tym wymiany filtra powietrza, kontroli poziomu płynu chłodzącego, kontroli połączeń śrubowych, a także serwisowania maszyny według wytycznych producenta. Podkreślano, że nie sposób przecenić roli prawidłowej obsługi maszyny, w oparciu o dokumentację, wiedzę i specjalistyczne narzędzia dostępne w autoryzowanych serwisach, dla osiągnięcia optymalnej żywotności każdej maszyny.
Wykłady specjalistów
Specjalista ds. Sprzedaży Części Zamiennych, Sławomir Ciupa, opowiedział zebranym na temat różnic między oryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi oraz częściami zamiennymi, a ich zamiennikami. Szczególną uwagę poświęcono roli oleju silnikowego, filtrów oleju oraz powietrza. Podkreślono, że stosowanie oryginalnych materiałów eksploatacyjnych Kubota przynosi długookresowe oszczędności, co przekłada się na zadowolenie użytkownika
z pracy japońską maszyną.
Kolejna wypowiedź należała do Jakuba Czerwiaka, Specjalisty produktowego Kubota. Zaprezentował on zebranym, jakie rozwiązania kryją się pod wspólną nazwą Kubota Farm Solutions, a następnie podkreślił, że każdy rolnik może skorzystać z rozwiązań rolnictwa precyzyjnego, niezależnie od wielkości i profilu gospodarstwa.
Praktyka równie istotna
Druga część spotkania miała charakter praktyczny. Dla gości przygotowano sześć stanowisk: diagnostyki komputerowej, codziennej obsługi ciągnika, pomiaru wydajności układu hydraulicznego za pomocą przepływomierza, prezentacji akcesoriów rolnictwa precyzyjnego, pomiaru mocy na hamowni oraz prezentacji oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. Edward Cyc, Szef Serwisu Kubota, wyjaśniał gościom zasady działania urządzeń diagnostycznych Kubota, ze szczególnym naciskiem na rozwiązania komputerowe. Ostatnim etapem części praktycznej spotkania z klientami był pomiar ciągnika M7151 na hamowni serwisu Kubota. Szef Serwisu marki wyjaśnił zebranym wyniki pomiaru, który potwierdził parametry ciągnika i jego zgodność z nominalnymi wartościami podawanymi przez producenta.
Drugiego dnia przedstawiciele marki Kubota, na czele z szefem europejskiej jednostki biznesowej Kubota ds. części zamiennych, panem Takafumi Fujita odwiedzili obecnych użytkowników różnych modeli ciągników rolniczych Kubota w ich gospodarstwach, aby poznać, jak ciągniki wykorzystywane są w praktyce oraz jakie opinie mają na ich temat właściciele. Spotkania objęły właściciela modelu największej serii ciągników rolniczych Kubota M7001, serii ciągników sadowniczych M5001N oraz znanej i cenionej serii MGX. Ich użytkownicy wyrażali zadowolenie z faktu, że ich opinie mogą dotrzeć do uszu japońskiej centrali koncernu. Fakt, że w nowych modelach Kubota M4062 i M4072 zastosowano wiele udoskonaleń, które sugerowali polscy właściciele poprzednich generacji maszyn, dowodzi niezbicie, że marka Kubota bierze sobie do serca opinie zasłyszane nad Wisłą.