Agencja monitorująca rynek rolniczy Martin&Jacob przedstawiła dane dotyczące sprzedaży nowych ciągników oraz przyczep w kwietniu tego roku. Zebrane wyniki odnoszą się do ilości mierzonych liczbą zarejestrowanych pojazdów.
New Holland liderem
Z danych zebranych przez agencję monitorującą rynek rolniczy Martin&Jacob wynika, że w kwietniu br. sprzedano o 13 sztuk (2%) ciągników mniej niż w lutym tego roku. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku odnotowano natomiast wzrost o 10%. Najwięcej ciągników sprzedał New Holland (155 szt.), tylko o dwa mniej John Deere (153 szt.), natomiast na trzecim miejscu znalazła się Kubota (89 szt.). W odniesieniu do kwietnia ubiegłego roku wszystkie powyższe marki zaliczyły wzrost, ale w przypadku marki John Deere sprzedaż wzrosła o ponad 51%.
Biorąc pod uwagę sprzedaż od początku tego roku, miejsca na podium przedstawiają się w tej samej kolejności – New Holland, John Deere oraz Kubota. Lider rankingu sprzedał od 1 stycznia br. 518 ciągników. Do najchętniej wybieranych w ostatnim czasie należą: John Deere 6120M, Kubota L5040 oraz New Holland T7.165. Najwięcej nowych ciągników w kwietniu zarejestrowano w województwie mazowieckim (137 szt.), lubelskim (84 szt.) oraz wielkopolskim (81 szt.)
Prawie 50% udziału w rynku
Niemal połowa spośród sprzedanych w kwietniu przyczep to produkty firmy Pronar z Narwi. Na ich zakup zdecydowało się 214 rolników, co stanowi o 7% mniejszą liczbę niż w lutym br., ale aż 77-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Niewielki spadek zanotował Metal-Fach z liczbą 52 rejestracji – o 1 mniej niż w lutym. Na trzeciej pozycji znalazły się przyczepy Metaltech, których zarejestrowano 30 sztuk. To o 21-procentowy spadek w odniesieniu do lutego, ale 7% wzrost w ujęciu rocznym.
Do najchętniej wybieranych przyczep w dalszym ciągu należą modele o ładowności od 10 do 13 ton. Druga lokata przypadła przyczepom o ładowności 5-6 ton, natomiast na trzeciej pozycji pozostają 13-17 tonowe pojazdy. W ostatnim czasie najwięcej przyczep rejestruje się w województwie lubelskim, a nieco mniej podlaskim. Podium zamyka województwo mazowieckie, w którym zarejestrowano 45 nowych przyczep – to aż o 96% więcej niż w kwietniu 2017r.