sobota, 27 lipca, 2024
spot_img

Rząd chce stworzyć aplikację mRolnik na wzór mObywatela. Czy to się sprawdzi?

spot_img

Dopłaty suszowe stanowią istotne wsparcie dla licznych polskich gospodarstw, które doświadczyły skutków druzgocącej suszy. Niestety, system aplikacji suszowej nie sprostał oczekiwaniom, prowadząc jedynie do frustracji rolników, a wprowadzona przez rząd tegoroczna komisja suszowa jedynie komplikuje sytuację zamiast ją poprawić. Ma się to jednak zmienić na lepsze, bowiem minister rolnictwa poinformował, że rząd pracuje nad nową aplikacją.

Nowa aplikacja mRolnik

Podczas spotkania z rolnikami z woj. zachodniopomorskiego, przedstawicielami Solidarności RI i Izb Rolniczych wczoraj tj.  10 sierpnia Odpowiadając na pytania rolników dotyczące aplikacji suszowej szef resortu rolnictwa podkreślił, że aplikacja działa, rolnicy mogą wypełniać wnioski, a podpisy będzie można składać po 20 września br. Minister zaznaczył, że komisje klęskowe działają już w terenie i oceniają straty. 

“Rozpoczęliśmy rozmowy w sprawie stworzenia nowej aplikacji mRolnik, która będzie podobna do aplikacji  mObywatel. Chcemy, aby były w niej zgromadzone wszystkie informacje i aktywności dotyczące rolnictwa” – poinformował Robert Telus.

Aplikacja mRolnik – konieczność czy zbędna zmiana?

Czy wprowadzenie kolejnych zmian i nowej aplikacji ma sens? Z jednej strony obecny niewydolny system skłania do poszukiwania bardziej efektywnych rozwiązań, jednak z drugiej strony, dla rolników, którzy ostatnio doświadczają ciągłych zmian, to kolejny wyzwanie. Kluczem będzie rezultat – jeśli nowa inicjatywa przyniesie oczekiwane efekty, możemy mówić o sukcesie. W innym przypadku znów czeka nas jeden wielki galimatias i frustracja…

A co wy o tym myślicie. Czy aplikacja mRolnik się sprawdzi?

źródło: MRIRW

Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x