piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Ptasia grypa spędza sen z powiek hodowców

spot_img

Podwyżki są na niskim poziomie, jednak pojawiają się regularnie. Presję na ceny w skupach wywiera grypa ptaków, która od początku roku zbiera ogromne żniwo. Hodowcy obawiając się najgorszego ograniczyli produkcję piskląt rzeźnych. Różnica rok do roku, na niekorzyść 2021, wynosi 18,2 proc. Inaczej ma się sytuacją w  wylęgach kur nieśnych. Dane pokazują, że sukcesywnie zwiększa się pogłowie. Piskląt niosek, w tym roku, po dwóch miesiącach,  jest więcej o ponad 13 procent niż w analogicznym okresie 2020 roku. Warto także pochylić się nad tematem na kaczek. Z jednej strony o ponad 12 procent rosną wylęgi piskląt kaczych, ale z drugiej strony w nakładach kaczych jaj wylęgowych mamy spadek o 3,5 proc.  Obecnie wiele ferm podlega utylizacji ze względu na HPAI co hamuje rozwój polskiego sektora drobiarskiego. Dodatkowo wybite i wybijane stada nie są ptakami przeznaczonymi do uboju lecz stadami reprodukcyjnymi  przez co szanse na odrodzenie się przemysłu drobiarskiego są nad wyraz trudne.

Po ile brojler, a po ile tuszka?

Według danych Zintegrowanego Systemu Rolniczej Informacji Rynkowej MRiRW w minionym raporcie na rynku krajowym odnotowano rozbieżne kierunki cen.

źródło: ZSRiR

Według danych zebranych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wynika, że w dniach 28.03 – 04.04.2021 rtuszki kurcząt patroszonych zbywano średnio po 6,31 zł/kg, o 1,9% więcej niż przed tygodniem. Natomiast cenatuszek indyków pierwszy raz od dawna wzrosła. Cena w skupie wyniosła 10,66 zł/kg. 

Cena za kilogram brojlera  nieznacznie wzrosła. W skupie uzyskać było można ok. 3,72 zł/netto. Była to cena o 7 gr/kg wyższa niż w poprzednim notowaniu. 

Kaczki delikatnie staniały. W skupie za kilogram kaczki można było uzyskać ok. 4,66 zł/netto.

Ceny w skupie indyków poszły w górę. Za indory dostawcy uzyskiwali przeciętnie 5,57 zł/kg a w przypadku indyczków cena 5,67 zł/kg

źródło: gov.pl
kowr.pl

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x