sobota, 23 listopada, 2024
spot_img

Produkcja kurcząt bije w Polsce rekordy wszech czasów!

spot_img

Z ostatnich dostępnych danych statystycznych wynika, że w maju tego roku na rynku pojawiło się 128 milionów sztuk jednodniowych brojlerów, czyli więcej niż kiedykolwiek wcześniej oraz aż o 40 procent więcej niż rok temu. – informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz

Rekordowa produkcja piskląt zaskoczeniem dla branży

Analitycy Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz (KIPDiP) bieżącą sytuację rynkową określają jako „bezprecedensową” i zaskakującą. Jeszcze w zeszłym roku krajowe wylęgarnie znajdowały się w poważnym kryzysie. Powodem tego był katastrofalny przebieg grypy ptaków na Mazowszu, polskim zagłębiu produkcji kurcząt. Wtedy, powszechną opinią branży było przekonanie o zapaści produkcyjnej, która powinna trwać latami.

„Polska baza reprodukcyjna odbudowała się w zaskakująco szybkim tempie. Można się obawiać czy tak ogromne tempo nie doprowadzi do przegrzania rynku i pogorszenia opłacalności produkcji” – twierdzi Katarzyna Gawrońska, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz. 

Jak wyjaśnia dyrektor KIPDIP, ta sytuacja ma dwie przyczyny. Pierwsza to ogromny popyt na polski drób z Europy, druga to chęć nadrabiania straconego w czasie grypy ptaków dystansu – wyjaśnia dyrektor KIPDiP.

Koniec dobrej passy? Ceny drobiu spadają

Wzrost produkcji jest już widoczny w statystykach. Ceny skupu żywca brojlerów kurzych spadły poniżej bariery 6 złotych za kilogram, która od wielu tygodni była dla rynku rodzajem psychologicznego wsparcia. Niestety ku niedozwoleniu hodowców i producentów zaczynamy mieć do czynienia z nadprodukcją mięsa kurcząt.

„Spodziewam się, że do połowy sierpnia ta sytuacja będzie w umiarkowany sposób dolegliwa dla hodowców. Jednak po tym czasie, pod koniec sierpnia i na początku września oraz dalej do końca roku, konsekwencje rynkowej przewagi podaży nad popytem mogą być dla producentów drobiu opłakane” – prognozuje Katarzyna Gawrońska.

Źródło: KIPDIP

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x