czwartek, 21 października, 2021
spot_img

Powyborczy bojkot polskiego rolnictwa

-REKLAMA-spot_img
-REKLAMA-spot_img

Minęły zaledwie dwa dni od przeprowadzonych w niedzielę wyborów prezydenckich. Jeszcze nigdy w historii kraju zwycięstwo jednego z kandydatów nie zostało zdobyte tak niską różnicą głosów. Podobnie, frekwencja w tegorocznych wyborach pobiła swoje dotychczasowe rekordy, ustępując jedynie frekwencji z wyborów prezydenckich w 1995 r.

W wśród opinii komentatorów, ale też zwykłych Polaków, pojawiają się głosy niezadowolenia z jednej, jak i z drugiej strony. Pamiętajmy, różnica wyniosła zaledwie 420 tysięcy głosów w skali 38 milionowego kraju. 420 tysięcy to przykładowo liczba mieszkańców Szczecina lub Bydgoszczy.

Konsumencki bunt przeciwko polskim rolnikom

Cała kampania wyborcza nie szczędziła ostrych słów ze strony jednego, jak i drugiego obozu. Niestety wraz z zakończeniem wyborów nie ucichły spory społeczne. Statystyki wyników jednoznacznie pokazują różnice w poglądach ludzi mieszkających na wsiach i tych z aglomeracji miejskiej.

Obserwujemy niepokojącą tendencję do nawoływania i bojkotu polskiego rolnictwa. Docierają do nas głosy jawnie deklarujące rezygnację z kupowania polskich produktów.

„Od dziś będę wybierać tylko zagraniczne owoce i warzywa”. Dlaczego? Deklaracja takie składają osoby niezadowolone z wygranej Andrzeja Dudy. Swój bunt opierają natomiast na informacji, że wśród grupy społecznej rolników 80% z nich oddało głos właśnie na startującego do drugiej kadencji Prezydenta.

Apelujemy

Jako redakcja czasopisma rolniczego, tworzonego przede wszystkim przez rolników i dla rolników, niezależnie od poglądów, czujemy się w obowiązku do zabrania głosu w tej sprawie.

Każdy ma prawo do własnych poglądów, każdy z nas miał równe prawo do oddania głosu, i każdy głos liczył się tak samo. Niezależnie kto wygrał i na kogo głosowaliśmy, wszystkim nam przecież zależy na wspólnej sprawie, jaką jest Polska. Mamy różne przekonania i różne wizje tego, jak powinna być prowadzona polityka w naszym kraju i to nie zmieni się nigdy. Nawoływanie do bojkotu patriotyzmu konsumenckiego, niezależnie czy dotyczy on wybierania polskich produktów spożywczych, czy korzystania z usług polskich firm, bez względu na to jakiej gałęzi przemysłu będzie dotyczył, jest zawsze szkodliwe. W naszym wspólnym interesie jest dbanie o polskie sprawy i rozwój polskiego sektora.

Wzajemne obrzucanie się błotem nie służy nikomu, a przyczynia się tylko do pogłębiania różnic. Przed nami 5 lat kolejnej kadencji prezydenckiej, i niezależnie kto wygrałby te wybory, przy tak niskiej różnicy oddanych głosów, jedna grupa ludzi miałaby powody do niezadowolenia.

My sami, jako redakcja magazynu rolniczego Agro Profil, mamy wśród redakcyjnych kolegów i koleżanek różne poglądy na wiele spraw. Nie przeszkadza nam to jednak tworzyć dla Was, naszych Czytelników, niezależnego medium, wolnego od wpływów politycznych, z polskim kapitałem. Tworzonego przede wszystkim z sercem i głębokim przekonaniem o słuszności tego co prezentujemy. Od rolników dla rolników. Wzajemne obrażanie się na siebie nie zmieni już wyniku wyborów, a pamiętajmy, że polskie produkty są po prostu dobrej jakości – bez względu na to, jaki głos oddał w niedzielę ich producent.

-REKLAMA-spot_imgspot_img
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

Podobne artykuły

Śledź nas

23,796FaniLubię
593ObserwującyObserwuj
8,820SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły