piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Polska branża spożywcza ma się coraz gorzej. Apelują przed świętami o patriotyzm konsumencki

spot_img

Wraz z nadejściem Świąt Wielkanocnych Polacy przystępują do tradycyjnych zakupów. Wybierając miejsce, gdzie zrobimy zakupy warto zwrócić uwagę na nasze „małe ojczyzny” – sklepy z lokalnymi produktami spożywczymi. Wiele osób kojarzy patriotyzm z pielęgnowaniem pamięci historycznej, ale wybierając codziennie polskie produkty, wyrażamy również naszą miłość do ojczyzny.

Zagraniczne sklepy osiągają rekordowe zyski, a Polscy producenci i sklepy upadają

Wspierając lokalny rynek, nie tylko chronimy dziedzictwo kulinarne naszego regionu, ale także pomagamy w utrzymaniu miejsc pracy dla naszych bliskich i wspieramy przedsiębiorczość w regionie. W ostatnim czasie ceny podstawowych produktów spożywczych urosły do poziomu dotąd niespotykanego, a inflacja uderzyła nie tylko w konsumentów, ale także w przedsiębiorców i producentów rolnych. W 2022 roku upadło aż 4 tysiące małych, polskich sklepów, a 10 tysięcy zawiesiło swoją działalność. Jednocześnie zagraniczne sklepy wielkopowierzchniowe odnotowały rekordowe zyski, najbardziej znany z nich zwiększył dochód w porównaniu z zeszłym rokiem aż o ponad 20 procent!

“My – producenci, wytwórcy, rzemieślnicy – nie przegrywamy jakością. Padamy pod presją sieci handlowych i sztucznie zaniżanych przez nie cen oferowanych za nasze produkty, które często bywają niższe od rzeczywistych kosztów produkcji. Nie jesteśmy w stanie wytworzyć kilograma sera za 15 złotych, kiełbasy za 12 czy bochenka chleba za 2 złote. Nie mamy też wielomilionowych środków na reklamę. Jeśli nie zatrzymamy fali bankructw kolejnych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, to wkrótce będziemy skazani przede wszystkim na produkty odmrażane oraz importowane.” – czytamy w apelu.

Wybierajmy polskie produkty spożywcze na święta – nie tylko dla smaku, ale także dla polskiej gospodarki i środowiska

W tym kontekście, Grupa 15 największych organizacji przetwórczych i rolniczych w Polsce przed nadchodzącymi świętami zaapelowała apelujemy do wszystkich konsumentów, aby nie kierowali się wyłącznie ceną, ale przede wszystkim pochodzeniem i składem produktów. Sieci handlowe zachęcają nas do zakupów produktów pochodzących głównie z zagranicy, ale miejmy świadomość, że niska cena nie oznacza produktu równowartościowego z naszymi, polskimi, regionalnymi i lokalnymi wyrobami. Wybierając polskie produkty spożywcze, dbamy nie tylko o zdrowie, ale również o nasze otoczenie. Przemysł spożywczy w Polsce cieszy się dobrą reputacją, a polscy producenci i wytwórcy są znani na całym świecie z wysokiej jakości produktów. Kierując się patriotyzmem konsumenckim, możemy spędzić te Święta z wyjątkowym smakiem lokalnych i polskich specjałów.

Warto pamiętać, że wybierając droższe, ale wysokiej jakości produkty, przyczyniamy się również do ograniczenia marnowania żywności, które jest powszechne w wielkich sieciach handlowych. W tym trudnym czasie dla polskiego przemysłu spożywczego, pokażmy solidarność z krajowymi producentami i wybierajmy lokalne produkty.

źródło: POLPIG

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
piotr
piotr
1 rok temu

„Patriotyzm konsumencki” w Polsce zabawne .POlska branża spożywcza to ludzie tam zatrudnieni ,menadzerowie itp. i gdzie oni kupują? na targowiskach w polskich sklepach ?.Jaka polityka cenowa jest prowadzona względom polskich kupców i hurtowni .Producenci pchają się na półki zagranicznych sieci ,a na polskich firmach chcą sobie odbić straty.Jakość towarów spada bo cena najważniejsza itd.Kapitał się liczy ,dla małych już nie ma miejsca .Już pozamiatane.

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

1
0
Would love your thoughts, please comment.x