Jak wynika z raportu Instytutu Badań nad Trending Future Research, olej silnikowy Idemitsu IFG Plantech Racing stał się pierwszym na świecie olejem do silników wyścigowych na bazie roślinnej.
Według producenta 80% jego składu to mieszanina oczyszczonego oleju palmowego i estrów olejów rzepakowego i słonecznikowego. Olej jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż olej naftowy – zgodnie z charakterystyką jego ślad węglowy jest o 82% mniejszy niż w przypadku tradycyjnych olejów silnikowych. Producent zapewnia, że nowy olej pod wieloma względami przewyższa oleje silnikowe wytwarzane ze źródeł kopalnych. W porównaniu do podobnych produktów tej firmy olej na bazie biokomponentów zmniejsza tarcie o 50%, o 169% lepiej chroni części przed zużyciem i czyści tłoki z nagaru o 124%. Poza tym jest całkowicie identyczny z tradycyjnymi olejami silnikowymi, co potwierdzają międzynarodowe certyfikaty wyspecjalizowanych stowarzyszeń.
Olej został przetestowany przez zespół reprezentujący producenta samochodów Mazda w japońskiej serii wyścigów na torze Super Taikyu i kierowcy potwierdzili, że pomyślnie wytrzymał on 5-godzinny wyścig i było warto w niego zainwestować.
Przypomnijmy, że w ostatnich latach USA, Brazylia i Indonezja znacząco zwiększyły swoją produkcję, odpowiadając za prawie 60% światowej produkcji biodiesla. Dziesięć lat temu udział tych krajów wynosił zaledwie 35%. Mordor Intelligence szacuje, że światowy rynek biopaliw będzie rósł o 7% rocznie do 2027 roku.
Według Oleoskopu światowa produkcja biodiesla osiągnie w tym roku rekordową wielkość 76,3 mln ton, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z rokiem ubiegłym .
Źródło: Oleoskop