sobota, 23 listopada, 2024
spot_img

Pierwszy dyskont wprowadził limit zakupu na osobę!

spot_img

Mamy prawdziwą cukrową gorączke. Wysokie ceny surowca i niska podaż sprawiły, że od jakiegoś czasu klienci szturmują sklepy w poszukiwaniu cukru, którego jak znajdą wykupują, a dużych ilościach. Pierwszy dyskont w Polsce wprowadził z tego powodu ograniczenia – 10 kg na osobę.

Cukru jest mało i jest drogi

Przez niskie ceny cukru w ostatnich latach rolnicy ograniczyli uprawy buraka cukrowego nie tylko w Polsce, ale również w krajach bałkańskich. Rezultatem tego jest niska podaż na unijnym rynku co wpływa na wzrost cen. Sam koszt energii wzrósł kilkukrotnie, tak jak z resztą ceny paliw i gazu potrzebnych do produkcji cukru. Ma to bezpośrednie przełożenie na oferowane ceny w sklepie. 

Pierwszy popularny dyskont wprowadził limit na zakup cukru 

Jeden z najpopularniejszych dyskontów postanowił ograniczyć możliwość zakupu cukru przez klientów. Od dziś wprowadzono limit do 10 kg na jeden paragon. W rozmowie z portalem internetowym Onet,  przedstawiciel sieci Biedronka potwierdził ograniczenia w zakupie cukru jakie występują obecnie w ich sieci. 

“Od pewnego czasu obserwujemy, że w związku z malejącą dostępnością tego produktu na polskim rynku, niektórzy klienci nabywają w naszych sklepach niedetaliczne ilości cukru. Na podstawie analizy paragonów można stwierdzić, że nabywcami są przedsiębiorcy, a nie gospodarstwa domowe.” – poinformował w rozmowie z Onet Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka 

Po ile cukier? W skali roku podrożał o prawie 40%

Obecnie kilogram cukru w Biedronce można kupić od 3,49 zł, jednak jak informują internauci w niektórych sklepach cena cukru potrafi dojść do 6 zł/kg. Nie da się ukryć, że to wyjątkowo dużo. Według danych zebranych przez GUS wynika, że cukier r/r podrożał o 39,9%. Prawdziwego szoku cenowego możemy się spodziewać dopiero jesienią i na początku stycznia 2023 r. Cena cukru ma być wtedy dwa razy wyższa niż obecnie.

Fot.2: Redakcja

źródło: onet.pl

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x