niedziela, 1 grudnia, 2024
spot_img

MLEKOVITA z historycznym rekordem

spot_img

Ponad 5 mld zł przychodu osiągnęła MLEKOVITA w 2019 roku – to już kolejny rekordowy  i historyczny wynik w ponad 90-letniej historii firmy. Tym samym MLEKOVITA wzmocniła swoją niekwestionowaną pozycję lidera branży.

 

MLEKOVITA nieustannie ewoluuje i stale podnosząc poprzeczkę, stawia sobie najwyższe, ambitne cele. To nieuniknione, by utrzymać i wzmocnić już i tak silną pozycję marki – w dzisiejszym rozwijającym się w niesamowitym tempie świecie także technologie mleczarstwa muszą przystawać do coraz bardziej innowacyjnych i zaawansowanych realiów. W branży mleczarskiej – i w ogóle spożywczej – producenci muszą nadążać za aktualnymi trendami. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, oczekują nie tylko nowych produktów czy smaków, ale również tego, aby produkty spożywcze miały tzw. „czystą etykietę”, czyli prosty, krótki skład. Do tego postępującym trendem jest poszukiwanie produktów odpowiadających na potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, czyli produktów bez laktozy, o wysokiej zawartości białka czy zawierających unikalne szczepy bakterii. Na wszystkie te potrzeby MLEKOVITA odpowiada na bieżąco i dzięki temu już kolejny rok odnosi rynkowy sukces z rekordowymi wynikami.

Rekordowe przychody, które w minionym roku przekroczyły 5 miliardów zł, to nie tylko zasługa obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby. To przede wszystkim codzienna praca 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 20 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milinów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. To dzięki ich codziennym wysiłkom ponad 1 000 wytwarzanych w naszych zakładach produktów mlecznych znanych jest nie tylko w Polsce, ale i 159 krajach świata. Wszystko to spinają sukcesywnie czynione inwestycje w rozwój bazy technicznej, technologiczne i produktowej, na które nakłady tylko w 2019 r. wyniosły ok. 120 milionów złotych.

Firma MLEKOVITA nie spoczywa jednak na laurach – nowy rok niesie nowe wyzwania, którym trzeba sprostać. W otoczeniu rynkowym zachodzi wiele zmian w różnych dziedzinach. Dla mleczarstwa jednymi z istotniejszych są zmiany klimatyczne, w tym coraz mocniej dające się we znaki polskiemu rolnictwu susze, które przyczyniają się do zmniejszenia ilości mleka. Przy nakładach ponoszonych na rozwój, możliwościach zakładów produkcyjnych i potrzebach konsumentów, sprostanie mu będzie jedną z kluczowych prób.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Złote rośliny czyli medaliści Polagra-Premiery

MLEKOVITA jako lider branży jest też liderem eksportu – posiada uprawnienia już do 159 krajów świata. Z eksportu pochodzi już ponad 40% przychodów firmy, dlatego inwestujemy w ekspansję marki poza granicami Polski. Jednym z projektów marketingowych promujących markę za granicą jest udział w Africa Eco Race 2020, który ma wyjątkowy charakter. Reprezentacja wybitnych polskich sportowców wystartuje w rajdzie w ramach projektu Misja Uratuję Cię, łącząc ducha sportu z akcją charytatywną. Projekt został objęty patronatem TVP2, która relacjonuje oba jego etapy: grudniowe przygotowania i rajd rozgrywany w dniach 5–19 stycznia 2020 r. Ambasadorką projektu została dziennikarka i prowadząca Pytanie na Śniadanie w TVP Marcelina Zawadzka, jednocześnie uczestniczka rajdu.

MLEKOVITA jest partnerem strategicznym akcji. Biorący udział w projekcie zawodnicy przywiozą do Senegalu mleko w proszku przekazane przez firmę MLEKOVITA dla dzieci chorych i niedożywionych, pozostających pod opieką ośrodka misyjnego kierowanego przez siostrę urszulankę Ksawerę Michalską na przedmieściach Dakaru. Przekażą je 20 stycznia, podczas uroczystego finału akcji.

Innym z dużych projektów, w które MLEKOVITA włącza się marketingowo w 2020 roku, jest największe sportowe wydarzenie w Polsce, czyli wyścig kolarski Tour de Pologne. Jego historia jest bliska historii MLEKOVITY. Początki wyścigu sięgają 1928 r. – tego samego, w którym powstał zakład mleczarski w Wysokiem Mazowieckiem. Podobnie też jak w przypadku MLEKOVITY, najintensywniejszy wzrost znaczenia wydarzenia zaczął się na początku lat 90. i nieodłącznie wiąże się z osobą obecnie stojącą na czele organizacji.

Tak jak w MLEKOVICIE w 1992 r. Prezes Zarządu Dariusz Sapiński zainicjował najważniejsze zmiany, opracowując logo i nazwę, tak w przypadku Tour de Pologne obecną renomę wyścig zawdzięcza Czesławowi Langowi, który organizuje go od 1993 r., przywracając mu dawny prestiż. Czesław Lang to polski kolarz torowy i szosowy, srebrny medalista igrzysk olimpijskich w Moskwie w 1980 r., srebrny medalista mistrzostw świata w Valkenburgu w 1979 r. oraz brązowy medalista mistrzostw świata w San Cristobal w 1977. Pierwszy zawodowy kolarz w naszym kraju. Jest wielokrotnym medalistą mistrzostw Polski oraz zwycięzcą wyścigu Tour de Pologne.

Nie bez powodu MLEKOVITA uczestniczy w tych dwóch projektach, ponieważ życzyłbym sobie, by sportowy duch dążenia do mistrzostwa udzielił się działaniom MLEKOVITY. By tak jak organizator Tour de Pologne Czesław Lang zwyciężał kolejne kolarskie wyścigi, tak MLEKOVITA wygrywała smakiem i najwyższą jakością produktów w wyborach zakupowych nie tylko Polaków, ale i mieszkańców całego świata – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.

spot_imgspot_img
Joanna Trzymkowska
Joanna Trzymkowska
Z rolnictwem związania jestem od najmłodszych lat. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywałam w rodzinnym gospodarstwie. Skończyłam studia rolnicze i dalej rozwijam rolnicze pasje.

Napisz komentarz

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników