sobota, 23 listopada, 2024
spot_img

Ma powstać „szybka ścieżka” do kupna węgla dla rolników produkujących w szklarniach

spot_img

Podczas trwającego obecnie Forum Ekonomicznego padło wiele pytań dotyczących pomysłów na rozwiązanie kryzysu energetycznego. Uczestniczący w wydarzeniu minister rolnictwa Henryk Kowalczyk pytany był o możliwość taniego zakupu węgla dla rolników produkujących w szklarniach i pod osłonami. Jakie propozycje przedstawił minister rolnictwa?

Tańszy węgiel dla rolników produkujących w szklarniach jeszcze w tym roku

Wicepremier i minister rolnictwa Henryk Kowalczyk poinformował, że ministerstwo przygotowuje specjalny program związany z węglem wykorzystywanym do produkcji przez rolników w szklarniach.

“W tej chwili chcemy umożliwić rolnikom, którzy mają szklarnie, uprawy pod osłonami zakup węgla. Nad tym pracujemy, żeby to umożliwić, bo to jest bardzo istotne. Myślimy o pewnej ‘szybkiej ścieżce’ dostępu do surowca – powiedział Kowalczyk.

Dodał, że rozwiązanie miałaby zacząć obowiązywać jeszcze w tym roku.

W zimie może zabraknąć węgla

Złote obietnice to jedno a rzeczywistość to drugie. Brakuje węgla w polskich elektrowniach, wiele z nich w minionym miesiącu wyłączyło swoje bloki energetyczne. Janusz Olszowski, prezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej (IGSPW) ostrzega, że najbliższa zima może okazać się najcięższą od wielu lat i to pod wieloma różnymi względami, a jej skutki ekonomiczne i społeczne będą odczuwalne jeszcze znacznie dłużej. W Polsce mimo zapowiedzi zwiększenia produkcji, spada wydobycie węgla. Co więcej, w najlepsze trwa eksport surowca! 

“Szacujemy, że mimo działań podjętych przez rząd do końca tego roku zabraknie nam i tak ok. 4 – 6 mln ton węgla, z czego ok. 2,5 mln w samym sektorze opałowym.” komentuje IGSPW.

Tak więc szybka ścieżka dostępu do surowca to dobre rozwiązanie o ile ten węgiel będzie dostępny. 

źródło:twitter.com;slaskibiznes.pl

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x