Chińska firma Weichai Lovol Intelligent Agricultural Technology, znana w Polsce pod markami Lovol oraz Arbos, ogłasza ambitne plany rozwoju w Europie. Jako lider na rodzimym rynku w zakresie sprzętu rolniczego, Lovol ma teraz na celu rozszerzenie swojej oferty o nowe modele ciągników o wyższych mocach oraz wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Wkrótce marka Arbos zmieni nazwę na Aupax, a nowe maszyny w charakterystycznym turkusowym kolorze zaspokoją potrzeby najbardziej wymagających rolników. Zgodnie z zapowiedzią nowego dyrektora ds. rozwoju rynku, Alberta Ciszeka, chińska firma planuje wprowadzić na polski rynek traktory o mocy powyżej 100KM, w tym modele sadownicze i użytkowe, które już zaskoczyły swoją jakością i komfortem.
Wschodnia ekspansja w europejskim sektorze maszyn rolniczych
Ostatnimi czasy coraz więcej słyszymy o dalekosiężnych planach rozwoju różnorakich firm ze wschodu w kontekście wejścia na rynki w Europie. Taka sytuacja ma także miejsce w kategorii maszyn rolniczych a dokładnie ciągników. Weichai Lovol w Polsce znany jest od wielu lat pod markami Lovol oraz Arbos. Ta pierwsza marka oferowana jest przez firmę Elrol natomiast Arbos przez firmę Korbanek. Warto dodać, że marka Arbos wkrótce zmieni się w Aupax i to pod tym nowym brendem będą sprzedawane maszyny w charakterystycznym turkusowym kolorze.
Szeroka strategia rozwoju opiera się na zwiększeniu ilości modeli spełniających najnowsze normy emisji spalin Stage V. Do tej pory chiński producent znany był ze sprzedaży ciągników o raczej małej mocy. Jak pokazują ostatnie wydarzenia właściciel brandów Lovol i Aupax/Arbos chce znacząco przyspieszyć wprowadzanie nowych modeli o mocach od 100KM w górę. Jak podaje Albert Ciszek, czyli nowo powołany dyrektor do spraw rozwoju rynku
„Weichai to potężna i silna firma aspirująca do bycia potentatem. Już niebawem na polskim rynku pojawią się typowo rolnicze traktory o mocach powyżej 100KM. Niedawno w Polsce była testowana maszyna o mocy 240KM i przekładni CVT, która pozytywnie zaskoczyła użytkowników komfortem w kabinie i jakością wykonania. Warto dodać, że niebawem w ofercie zadebiutują ciągniki typowo sadownicze i użytkowe.”
Warto dodać, że nowo powołana osoba będzie się zajmowała współpracą z aktualnymi dealerami, standaryzacją, wsparciem marketingowym i rozwojem rozpoznawalności marek Lovol i Arbos/Aupax.
„Naszym celem jest zmiana postrzegania chińskich produktów wśród rolników. Dążymy do tego, by stać się wiarygodnym partnerem dla klientów, oferując wysoką jakość w przystępnej cenie.”– dodaje Albert Ciszek.