piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Konsolidacja na rynku drobiarskim. Drosed przejmie Indykpol

spot_img

Indykpol, jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm z olsztyńskiego regionu, znajduje się w fazie przejęcia przez francuski holding LDC, właściciela firmy Drosed. Oświadczenie od Indykpolu potwierdza, że zawarto warunkową umowę sprzedaży, która zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jakie są perspektywy połączenia firm?

Prezes Drosedu, Adam Sojki, podkreśla, że dzięki tej transakcji firma zyska możliwość poszerzenia oferty o mięso, wędliny i przetwory z indyka, a jednocześnie marka Indykpol dołączy do portfolio marek Drosedu.

W oświadczeniu prezes Indykpolu, Piotr Kulikowski, zaznacza, że branża drobiarska na skalę europejską i światową przeżywa proces konsolidacji. W kontekście tej dynamicznej sytuacji, połączenie z francuskim holdingiem jawi się jako krok nieunikniony. Analitycy rynku drobiarskiego i lokalnej gospodarki potwierdzają trend konsolidacji, który obejmuje nie tylko Indykpol, lecz także inne polskie firmy branżowe. Profesor Jan Jankowski z Wydziału Bioinżynierii Zwierząt UWM podkreśla, że Polska jest największym producentem mięsa drobiowego i jaj w Europie, co sprawia, że firmy z sektora stają się atrakcyjnym celem dla globalnych inwestorów. 

“Inwestycja francuskiego holdingu może przynieść korzyści”

Pomimo obaw o możliwość zamknięcia firmy i utratę marki, eksperci uważają, że inwestycja francuskiego holdingu może przynieść korzyści. Potencjał technologiczny i nowoczesne rozwiązania zarządcze, jakie niesie ze sobą inwestycja, zdaniem doktora Tomasza Wierzejskiego z prodziekanatu Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM, mogą stanowić klucz do dalszego rozwoju firmy. Planowane przejęcie Indykpolu ma zostać zrealizowane w pierwszej połowie przyszłego roku, co dodatkowo podsyci oczekiwania co do ewolucji tej dynamicznej fuzji na rynku drobiarskim.

źródło: Radio Kielce

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x