poniedziałek, 25 listopada, 2024
spot_img

Fundusz Ochrony Rolnictwa. KOWR przyjmuje już wnioski o przyznanie rekompensaty

spot_img

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) od 1 lutego do 31 marca 2024 r. przyjmuje wnioski o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu, który stał się niewypłacalny.

Fundusz Ochrony Rolnictwa – Warunki otrzymania rekompensaty

Producent rolny może złożyć wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się w 2023 r. niewypłacalny w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa.

W 2024 r. producent rolny może wystąpić z takim wnioskiem, jeżeli:

  • jest producentem rolnym w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz. U. 2023 poz. 885);
  • nie otrzymał zapłaty za sprzedane produkty rolne;
  • roszczenia z tytułu sprzedaży płodów rolnych i leśnych nie uległy przedawnieniu;

zaś dłużnik producenta rolnego:

  • jest podmiotem prowadzącym skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych;
  • jest płatnikiem podatku od towarów i usług;
  • stał się w 2023 roku niewypłacalny w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa.

Fundusz Ochrony Rolnictwaszczegóły

Na stronie internetowej KOWR, pod linkiem https://www.gov.pl/web/kowr/for-rekompensata-2024–przewodnik-dla-beneficjenta, znajdują się szczegółowe informacje, dzięki którym można dowiedzieć się:

  • jak złożyć wniosek;
  • jakie są zasady wypłaty rekompensat;
  • kto jest producentem rolnym;
  • kiedy podmiot jest niewypłacalny;
  • kiedy należność ulega przedawnieniu.

źródło: MRIRW

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x