niedziela, 1 grudnia, 2024
spot_img

Druga transza naboru wniosków na sprzedaż węgla. Kiedy startuje i kto może ubiegać się o wsparcie?

spot_img

Wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk zaakceptował wznowienie programu sprzedaży miału węglowego przez Polską Grupę Górniczą S.A. Tym razem o przetwórców owoców i warzyw oraz suszarnie pasz zwiększyła się grupa odbiorców programu sprzedaży miału węglowego dla producentów rolnych. Pojawił się także dodatkowy wymóg, którzy zainteresowani wsparciem muszą spełnić. 

Walka o węgiel PGG . 26 tyś. ton starczyło na 6 godzin
zdj: Archiwum AP

Kto może wziąć udział w drugim naborze wniosków na sprzedaż węgla?

Druga transza programu przeznaczona jest dla:

  • producentów rolnych, którzy nie zgłosili się do programu w ramach pierwszej transzy,
  • przetwórców sektora rolno-spożywczego prowadzących działalność w następujących grupach PKD:
    • w zakresie suszarni pasz:
      • 01.63.Z działalność usługowa następująca po zbiorach;
      • 10.91.Z Produkcja gotowej paszy dla zwierząt gospodarskich;
    • w zakresie przetwórstwa owoców i warzyw:
      • 10.32.Z Produkcja soków z owoców i warzyw;
      • 10.39.Z Pozostałe przetwarzania i konserwowanie owoców i warzyw

Sprzedaż miału węglowego dla producentów rolnych. Pojawił się dodatkowy wymóg

Wprowadzony zostaje wymóg, aby posiadać w rejestrze REGON wymienionych kodów jako „Działalność przeważająca wg PKD”. Taki wpis posiadały na dzień 30.09.2022 roku 3172 podmioty.

Gdzie złożyć wniosek na sprzedaż miału węglowego dla producentów rolnych?

Polska Grupa Górnicza S.A. uruchomiła program sprzedaży. Wnioski można składać przez stronę internetową PGG. Wnioski wraz z załącznikami będą przyjmowane do 20 stycznia 2023 r. i będą weryfikowane według kolejności wpływu.

źródło: MRIRW

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x