niedziela, 1 grudnia, 2024
spot_img

DEUTZ-FAHR prezentuje nową generację modeli serii 4E z rewersem Powershuttle

spot_img

Marka DEUTZ-FAHR prezentuje nową generację modeli serii 4E, dostępnych teraz z rewersem elektrohydraulicznym Powershuttle. Dzięki temu, modele serii 4E są jeszcze bardziej uniwersalne w pracach polowych i zapewniają jeszcze większą wygodę podczas przejazdów po drogach. 

Nowe modele 4E z rewersem Powershuttle

Nowe modele 4E z rewersem Powershuttle w skrócie:

  • 4 modele z silnikami o mocy od 66 KM do 102 KM, spełniające wymogi normy emisji spalin Stage V (dwa mniejsze bez konieczności stosowania płynu AdBlue,
  • Zmodernizowany układ napędowy:
    • Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle,
    • Skrzynię 15+15 lub 30+30 przełożeń z dwoma półbiegami Powershift Hi-Lo,
    • Sprzęgło SenseClutch – zapewnia regulację szybkości  zmiany kierunku jazdy,
    • Funkcję Stop&Go – umożliwia zatrzymywanie i ponowne ruszanie tylko przy użyciu pedału hamulca,
    • Przycisk sprzęgła ComfortClutch – umożliwia zmianę biegów głównych bez korzystania z pedału sprzęgła,
    • Elektronicznie sterowany WOM
  • Napęd 40 km/h przy zaledwie 1800 obr./min,
  • 3 prędkości WOM: 540/540ECO/1000
  • Zestaw przygotowania do ładowacza czołowego Ready Kit, montowany fabrycznie na linii produkcyjnej,
  • Pakiet reflektorów roboczych i daszek z zabezpieczeniem w postaci struktury FOPS

Ciągniki gotowe stawić czoła wyzwaniom rolnictwa przyszłości

Silniki FARMotion 35 z turbosprężarką i Intercoolerem, układem wtryskowym Common Rail o ciśnieniu do 2000 bar, recyrkulacją spalin, katalizatorem DOC, kompaktowym układem chłodzenia, wentylatorem wiskotycznym i filtrem powietrza PowerCore, gwarantują wysoką moc przy zredukowanym zużyciu paliwa.

Modele: 4070E i 4080E nie wymagają stosowania płynu Ad-Blue, natomiast dwa mocniejsze modele 4090E i 4100E – posiadają układ oczyszczania spalin z filtrem DPF i katalizatorem SCR. Silnik FARMotion można zasilać paliwami alternatywnymi, posiada oficjalny certyfikat w zakresie stosowania paliw HVO (hydrorafinowany olej roślinny). Ciągniki 4E są zatem gotowe stawić czoła wyzwaniom rolnictwa przyszłości, takim jak zwiększenie dbałości o środowisko naturalne, poprzez redukcję emisji CO2.

Dostępne nowe funkcje

Nowe modele 4E z rewersem Powershuttle dostępne są z dwiema wersjami skrzyni biegów: 15+15 lub 30+30 przełożeń z 2 półbiegami Powershift. Obie wersje skrzyni umożliwiają jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h, osiąganą przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika.

W przypadku założenia największych możliwych opon, ciągniki mogą jechać 40 km/h przy obrotach silnika na poziomie zaledwie 1800 obr./min, co nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, ale także znacznie ogranicza emitowany hałas. Zastosowanie rewersu Powershuttle sprawia, że nowa seria 4E oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w tej klasie maszyn.

Doskonałe rozwiązania dla każdego rodzaju zastosowań

Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach – od płynnej zmiany do gwałtownej i szybkiej. Przycisk sprzęgła ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów, pozwala zmieniać biegi główne bez wciskania pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go, możliwe jest zatrzymywanie i ruszanie z miejsca wyłącznie za pomocą pedału hamulca.

Dzięki wysokiej konfigurowalności seria 4E oferuje doskonałe rozwiązania dla każdego rodzaju zastosowań. Pompa hydrauliczna o wydajności 56 l/min dostarcza olej do trzech obwodów dwustronnego działania z tyłu ciągnika. Podnośnik oferuje udźwig 3500kg. Podnośnik ze sterowaniem EasyLift posiada przycisk do obsługi ruchu ramion góra/dół. 

Dostępne są trzy wersje WOM: ciągnik oferuje dwie prędkości wałka: 540/540E. Opcjonalnie dostępna jest też trzecia prędkość  1000 oraz WOM synchro. Aby zapewnić maksymalny komfort, sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku.

Elementy sterujące zostały uporządkowane w sposób logiczny w zależności od częstotliwości ich używania. Dzięki zastosowaniu schematu kolorystycznego, ich obsługa jest prosta i wygodna. Analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza, dostarcza operatorowi informacje na temat parametrów i funkcji ciągnika.

Zastosowane materiały wygłuszające jeszcze bardziej podnoszą komfort operatora poprzez obniżenie poziomu hałasu, wibracji i temperatury z komory silnika. W celu ułatwienia pracy w warunkach słabego oświetlenia, wszystkie modele można wyposażyć w maksymalnie 5 opcjonalnych świateł roboczych. By jeszcze bardziej zwiększyć wszechstronność Serii 4E, marka DEUTZ-FAHR oferuje wybór dwóch fabrycznie montowanych, doskonale dopasowanych zestawów do ładowacza czołowego (Light Kit i Ready Kit), umożliwiających szybkie i proste przyłączenie wysięgnika ładowacza czołowego.

Więcej informacji można znaleźć na stronie DEUTZ-FAHR.com

spot_imgspot_img
Agro Profil
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze. Agro Wydawnictwo powstało w styczniu 2016 roku i od tego czasu regularnie przekazuje polskim rolnikom wiedzę ułatwiającą prowadzenie nowoczesnego gospodarstwa. Każdego roku Magazyn Agro Profil uczestniczy w wielu wydarzeniach branżowych - między innymi Agro Show, Agro Tech Kielce, Polagra Premiery, Agro-Park, Targi Książki i wielu innych. Wydawnictwo współpracuje z wieloma pracownikami naukowymi takich placówek jak np. Instytut Ochrony Roślin, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu czy też Politechniki Bydgoskiej.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x