środa, 20 października, 2021
spot_img

Czy wiesz jakie warzywo jest najchętniej wybieranym przez Polaków?

-REKLAMA-spot_img
-REKLAMA-spot_img

Które warzywa i owoce cieszyły się największym zainteresowaniem polskich konsumentów? Co najczęściej znalazło się na polskim talerzu? Jak kształtowała się sprzedaż w lipcu br.? Na te podstawowe pytania odpowiadają najnowsze wyniki  „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” prowadzonych przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Badania te mogą być dobrą wskazówką dla rolników i producentów rolnych w zakresie rynkowych preferencji Polaków.

Pomidory i młode ziemniaki

W lipcu na polskich stołach najczęściej pojawiały się: pomidory (94%), młode ziemniaki (94%) oraz ogórki (90%). Przy czym odpowiednio 18%, 16% i 6% respondentów spożywało je codziennie.

Nieco rzadziej pojawiała się także: marchew (84%), kapusta (67%) oraz papryka (58%). Marchew codziennie jadło 6% respondentów, kapustę (1%) natomiast paprykę (5%).

Mniej jemy też kalafiora (59%), fasoli szparagowej (45%), buraka ćwikłowego (42%), brokułów (35%) oraz cukinii (29%). Zdecydowana większość warzyw odnotowała wzrost wskazań w stosunku do czeerwca. Jedynie marchew odnotowała spadek, natomiast pomidory pozostały na tym samym poziomie.

Lider to truskawka!

W lipcu bezwzględne pierwszeństwo w pod kątem spożycia należało do truskawki. Owoc ten spożywało 86% Polaków w tym 21% przynajmniej 4-5 razy w tygodniu.

Na drugim miejscu znalazły się jabłka (67%), a na trzecim banany (65%). Codziennie też pierwszy z tych owoców spożywało 4% badanych, natomiast banany jedynie 1%.

Inne owoce okazały się mniej popularne, np. czereśnie w tygodniu poprzedzającym badanie jadło 59% respondentów.

W porównaniu do czerwca wzrosła popularność większości owoców.

Posiłki nadal zbyt ubogie?

Dietetycy zalecają, aby warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę tego, co zjadamy w ciągu dnia. Niestety aż 34% Polaków w ogóle nie je takich posiłków. Co piąty Polak (22%) jadł jeden posiłek składający się w co najmniej połowie z warzyw i owoców. Jak podkreślają specjaliści pod kątem zdrowej diety jest więc jeszcze wiele do zrobienia, a to nic innego jak szansa na wzrost sprzedaży na rynku owocowym i warzywnym. Wiele tu zależy od edukacji i świadomości.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez firmę analityczną KANTAR dla KZGPOW. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt otrzymał patronat honorowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Tekst przygotował: Robert Gorczyński
Źródło: Firma KANTAR
Foto: Pixabay

-REKLAMA-spot_imgspot_img
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

Podobne artykuły

Śledź nas

23,796FaniLubię
592ObserwującyObserwuj
8,780SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły