piątek, 8 listopada, 2024
spot_img

AgriPlus pod lupą UOKiK

spot_img

Poszkodowani hodowcy trzody chlewnej z obszarów objętych restrykcjami w związku ze zwalczaniem ASF mogą otrzymać pomoc na wyrównanie zmniejszonego dochodu. Jak się okazuje spółka AgriPlus obniżała ceny kupowanych świń o kwotę rekompensaty. Sprawą zajął się UOKIK

Spółka mogła pobrać od dostawców kilkanaście milionów

Rekompensata z tytułu restrykcji zwiazanych z walką z ASF  należy się mikro, małym i średnim podmiotom, nie przysługuje zaś dużym firmom. Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Agri Plus, należącej do grupy  Smithfield Foods. Z informacji uzyskanych z ARIMR, a potwierdzonych w trakcie postępowania wyjaśniającego i kontroli siedziby spółki wynika, że przedsiębiorca w umowach z dostawcami trzody chlewnej zobowiązuje ich do przekazywania otrzymanej od państwa pomocy finansowej, np. poprzez obniżanie ceny kupowanych świń o kwotę rekompensaty! W latach 2017-2020 mogło to spowodować pobranie od dostawców około kilkunastu milionów złotych. Z ustaleń Prezesa Urzędu wynika również, że spółka mogła monitorować, którzy rolnicy dostali wsparcie, a następnie pomniejszać ich wynagrodzenia.

Prezes UOKIK o spółce AgriPlus 

Jak mówi Prezes UOKIK Tomasz Chróstny, jeśli potwierdzą się zarzuty, będzie to oznaczało, że spółka Agri Plus stała się faktycznym beneficjentem pomocy publicznej przeznaczonej dla rolników, choć nie była do tego uprawniona. 

“To niedopuszczalne działanie, które pozbawia poszkodowanych hodowców należnej im rekompensaty związanej z ASF. W postępowaniu sprawdzimy, czy organizator tuczu trzody chlewnej dopuszcza się praktyk nieuczciwie wykorzystujących przewagę kontraktową. Przedsiębiorcy grozi kara do 3 proc. rocznego obrotu” – informuje Prezes UOKiK.

źródło: UOKIK
Zdj: pixabay

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x