sobota, 20 kwietnia, 2024
spot_imgspot_img

Nowa marka nasion – LIDEA

spot_img

Jak już zapowiadały w ubiegłym roku firmy hodowlano nasienne Caussade Semences i Euralis Semences łaczą się by stworzyć nową globalną markę nasion rolniczych. Od 15 kwietnia 2021 działają w Polsce pod szyldem LIDEA. Nazwa marki powstala z liter znajdujących się w nazwach obydwu łaczacych się hodowli. Dzięki połączeniu szefowie będą mogli inwestować w programy hodowlane i innowacujne rozwiązania dla rolnictwa. Hodowle Cauusade i Euralis to producenci rodem z Francji, których udziałowcami są rolnicy. W Polsce marki te znane są głównie z nasion kukurydzy i rzepaku, a także słonecznika i soi. Połączenie programów hodowlanych LIDEA zaowocuje szerszą paletą odmian roślin na  rynku, takich gatunków, jak kukurydza, rzepak, słonecznik, zboża, mieszanki pastewne oraz poplonowe, a także sorgo i soja. Dzieki połączeniu obu firm, nowa marka LIDEA umacnia się i staje się jedną z 10 największycb firm hodowlano-nasiennych na świecie, a 6. w Europie. Firma posiada własną sieć dystrybucyjną w 48 krajach świata i zatrudnia ponad 2000 pracowników.  Utrzymuje 17 stacji badawczych oraz 8 zakładów nasiennych w Europie. Polskie przedstawicielstwo LIDEA mieści się w Poznaniu, a stacja hodowlana w Kórniku pod Poznaniem. Połączenie sił to bodziec do rozwoju badań. LIDEA będzie inwestować w R&D co roku ponad 30 mln euro.

Co oznacza LIDEA dla rolników ?

Dla Polskich rolników wprowadzenie marki LIDEA oznacza zniknięcie marki Euralis. Natomiast nasiona LIDEA będzie można dostać pod dwoma nowymi markami LIDEA i Caussade Semences Pro. Kanały dystrybucyjne tych dwóch marek różnią się między sobą, dlatego dwie nowe marki nie będą ze soba konkurować. Marką LIDEA objęte będą nasiona odmian wszytskich hodowanych gatunków. Będzie można je nabyc u dystybutorów, którzy mają w swej palecie odmiany wyłacznościowe. Natomiast marka Caussade Semences Pro w swym portfolio będzie miała odmiany z dwóch głównych uprawy : kukurydzy i rzepaku. Nasiona będzie można nabyć u dystrybutorów lokalnych.

Jakie są cele hodowlane marki Lidea ?

Głównymi celami hodowlanymi w hodowli rzepaku marki Lidea są plon i stabiność plonowania, odporność na choroby (sucha zgnilizna, kiła), zimotrwałość i mrozoodporność, odporność na osypywanie się nasion, poprawa tolerancji w stosunku do szkodników wiosennych i jesiennych, jak również zawartość białka w nasionach. Natomiast w uprawie słonecznika firma koncentruje się na poprawie produktywności, odporności na choroby i stresy, jak również poprawie profilu kwasów tłuszczowych i zwartości oleju, białka i odporności na herbicydy. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że marka Lidea plasuje się na 3 miejscu na rynku słonecznika w Europie. Marka Lidea jest również liderem na rynku soi NON-GMO w Europie i w swoim portfolio posiada odmiany ze wszystkich grup wczesności z przeznaczeniem na paszę i konsumpcji. Ciekawą alternatywną w zmianiającym się klimacie jest sorgo, kóre może byc uprawiane z przeznaczniem na paszę  dla krów, świ, drobiu, kur niosek, ptaków czy kamy dla zwierząt domowych, jak również do produkcji żywności, biogazu, plastiku czy barwników.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x