Do 1 lutego br. zgłaszać można kandydatów na członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych.
Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno–spożywczych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2160, z późn. zm.), utworzono 10 odrębnych Funduszy promocji: Mleka, Mięsa Wieprzowego, Mięsa Wołowego, Mięsa Końskiego, Mięsa Owczego, Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Owoców i Warzyw, Mięsa Drobiowego, Ryb i Roślin Oleistych (- ten ostatni wprowadzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.).
Wsparcie dla sprzedaży
Fundusze utworzono dla wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji polskich produktów rolno-spożywczych. Każdy fundusz zarządzany jest przez komisję składającą się z 9 członków (3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz
1 przedstawiciela izb rolniczych). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata. Do kompetencji komisji należy: reprezentowanie interesów branż wobec ministrów właściwych ds. rynków rolnych i innych organów administracji, ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi i przygotowywanie propozycji programów, strategii a także realizacja konkretnych działań wspierających sprzedaż. Natomiast do zadań Krajowego Ośrodka Wparcia Rolnictwa (jako koordynatora funduszy), należy administrowanie funduszami promocji i obsługa rachunkowości. Dyrektor Generalny KOWR ma też prawo do odmowy realizacji uchwał komisji zarządzających, jeśli te niezgodne są z obowiązującymi przepisami prawa.
Szczegóły dotyczące rekrutacji, uprawnionych podmiotów i funduszy dostępne są na stronach internetowych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także KOWR.