piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Trzeba określić dokładny cel i konieczność przyjęcia planów strategicznych dla lasów

spot_img

Niedawno Komisja ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi przyjeła sprawozdanie strategii leśnej UE 2030. Między innymi, uznano w niej znaczenie zintegrowanego i wyważonego podejścia do trzech wymiarów zrównoważoności – środowiskowego, społecznego i gospodarczego.

Zwiększenie spójności między strategią, a działaniami 

Przypomnijmy, że strategia leśna 2030 zakłada ścisłą ochronę 10 proc. powierzchni lądowej państw członkowskich UE. Na tych terenach ma zostać znacznie ograniczona działalność człowieka. Copa i Cogeca w pełni popierają postulat Parlamentu Europejskiego o zwiększenie spójności między strategią, a działaniami prowadzonymi na szczeblu paneuropejskim dotyczącymi zrównoważonej gospodarki leśnej, tak by wdrażanie tej strategii nie doprowadziło do dublowania pracy i wzrostu obciążeń administracyjnych. W sprawozdaniu podkreślono, że trzeba określić dokładny cel i konieczność przyjęcia planów strategicznych dla lasów, a także, że należy respektować kompetencje państw członkowskich.

Rozważa się zastąpienie paliwa drewnem

W przyjętym sprawozdaniu zauważono również wkład drewna w biogospodarkę, gdyż może ono zastąpić paliwa i materiały pochodzenia kopalnego. Wskazano również na potrzebę dalszych inwestycji i innowacji w kontekście transformacji cyfrowej i ekologicznej. Do priorytetów sektora należy przyciągnięcie większej liczby osób młodych i przedsiębiorczyń, co pozwoli również zwiększyć opłacalność gospodarczą obszarów wiejskich. W strategii zaproponowano zwiększenie synergii między różnymi funduszami i ich wykorzystania w sposób bardziej ukierunkowany, by wspierać wielofunkcyjną rolę lasów, co spotkało się z zadowoleniem przedstawicieli Copa i Cogeca. 

Organizacja zrzeszająca europejskich rolników zaaprobowała także wezwanie Komisji Europejskiej i państw członkowskich do przeprowadzenia oceny skutków gospodarczych podejścia „bliżej natury”, w tym pośredniego i bezpośredniego wpływu na zatrudnienie.

źródło: copa-cogeca.eu
Zdj: pixabay

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x