Co znajdziesz w artykule?
Po modelach TG18, TG20 oraz najnowszym TG24 firma SAMSON poszerza swoją ofertę o nowy model
TG15. W kontekście szybkiego rozwoju technologicznego TG15 oferuje użytkownikom maszynę
dostosowaną do zmian rynkowych – zarówno do pompowania, jak i aplikacji gnojowicy oraz pofermentu.
TG15 – rozwiązanie odpowiadające szerszym potrzebom
Dzięki pojemności 15 m³ TG15 został zaprojektowany z myślą o gospodarstwach rolnych, spółdzielniach i
usługodawcach. Model ten odzwierciedla ambicję firmy SAMSON, aby dotrzeć do szerszego grona
odbiorców. TG15 łączy wszechstronność z innowacjami technicznymi, które ułatwiają codzienną pracę i
wzmacniają niezawodność maszyn. Może być wyposażony w system ejektorowy SAMSON, pompy SAP1 i
SAP2 lub zewnętrzne napełnianie – co czyni go rozwiązaniem wyjątkowo uniwersalnym.

Samson dba o homologację drogową i transport
Nowy model TG15 posiada homologację do ruchu drogowego (maksymalna prędkość 40 km/h) i spełnia
wymogi europejskiego rozporządzenia EU167/2013. Jego rozwój jest odpowiedzią na rosnące
zapotrzebowanie na WOZY ASENIZACYJNE zdolne do poruszania się po drogach, zgodnie z coraz bardziej
rygorystycznymi ograniczeniami wagowymi. W wielu krajach wymagania te zostały zaostrzone i są ściśle
egzekwowane, co zmusza producentów do projektowania maszyn bezpiecznych i zgodnych z przepisami.

Ewolucja serii TG od Samson
TG15 obejmuje liczne udoskonalenia, które dotyczą całej serii TG. Został wyposażony w nową architekturę
hydrauliczną wraz z nowym sterownikiem ECU. W połączeniu z nowym terminalem sterującym SM5000
umożliwia to precyzyjne, proporcjonalne regulacje ramienia pompy oraz podnośnika kat. 3. Hydraulika
proporcjonalna zapewnia płynne i precyzyjne ruchy przy obsłudze SAP i podnośnika, eliminując szarpnięcia.
Wprowadzenie sztywnych przewodów pod ramą w miejsce elastycznych węży hydraulicznych zwiększa
niezawodność maszyn i ułatwia konserwację w trudnych warunkach pracy. Wśród dodatkowych innowacji
znajduje się automatyczny centralny system smarowania (opcja w modelach TG15 i TG24).
System jest w pełni sterowany z terminala SM5000, co umożliwia precyzyjną konfigurację i monitorowanie
cykli smarowania bezpośrednio z kabiny. Automatyzacja zmniejsza codzienną obsługę, zwiększa
niezawodność i przyczynia się do wydłużenia żywotności maszyn.
