Co znajdziesz w artykule?
Krajowa Grupa Spożywcza (KGS) zainaugurowała kampanię buraczaną na 2024 rok, rozpoczynając tym samym sezon intensywnych prac polowych w całej Polsce. Plantatorzy buraków cukrowych ruszają do pracy, która potrwa aż do końca listopada. Pierwszy etap zbiorów już się rozpoczął w kilku cukrowniach należących do KGS.
Start kampanii buraczanej w KGS
Kampania buraczana w Krajowej Grupie Spożywczej odbywa się etapami, zgodnie z ustalonym harmonogramem, co pozwala na płynny przebieg całego procesu. Pierwsze działania miały miejsce w sierpniu, kiedy to 26 sierpnia cukrownia w Nakle rozpoczęła prace. Dzień później, 27 sierpnia, do kampanii dołączyła cukrownia w Kluczewie. Kolejne zakłady, w tym cukrownie w Dobrzelinie, Kruszwicy i Malborku, ruszą 31 sierpnia.
We wrześniu do kampanii dołączą cukrownie w Krasnymstawie i Werbkowicach, które rozpoczną prace 3 września. Harmonogram ten pozwala na równomierne rozłożenie zbiorów, co jest kluczowe dla sprawnego przebiegu kampanii.
Jaka cena za buraki cukrowe?
W kampanii cukrowniczej na 2024 rok, Krajowa Grupa Spożywcza ustaliła ceny na poziomie 46,5 euro netto za tonę buraków kontraktowanych o zawartości cukru wynoszącej 16%.
Dla buraków nadwyżkowych, które nie są objęte umową, cena wynosi 100 zł netto za tonę. Kurs euro będzie miał kluczowe znaczenie dla ostatecznego wynagrodzenia plantatorów, co wpływa na opłacalność całego sezonu uprawowego. W tym roku złoty jest wyjątkowo stabilny. Na dzień 27 sierpnia, cena euro wynosi 4,29 zł.
Znaczenie kampanii dla sektora spożywczego
Kampania buraczana w Krajowej Grupie Spożywczej to istotne wydarzenie nie tylko dla plantatorów, ale także dla całego sektora spożywczego w Polsce. Od jej przebiegu zależy ilość i jakość wyprodukowanego cukru, który jest jednym z podstawowych surowców używanych w przemyśle spożywczym.
źródło: mat. prasowe