środa, 4 grudnia, 2024
spot_img

Sprzedaż ciągników w październiku 2024 – Jak wygląda sytuacja na rynku?

spot_img

Październik 2024 roku przyniósł ciekawe zmiany na rynku nowych ciągników rolniczych w Polsce. Zarejestrowano 762 nowe maszyny, co oznacza wzrost o 77 sztuk w stosunku do września. Jest to jednak spadek o 198 sztuk w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku.

Rejestracje nowych ciągników w 2024 r.

Od stycznia do końca października 2024 roku rolnicy nabyli łącznie 6626 nowych ciągników, czyli o 1500 mniej niż w tym samym okresie 2023 roku, co oznacza spadek rzędu 18,5%.

Najpopularniejsze marki ciągników w 2024 roku

Na rynku ciągników liderem pozostaje John Deere, który mimo zmniejszonej liczby rejestracji (1011 szt., o 417 mniej niż rok temu), posiada 15,3% udziałów rynkowych. Na drugim miejscu znajduje się New Holland z 827 rejestracjami, co oznacza spadek o 527 sztuk w porównaniu do zeszłego roku, ale mimo to marka utrzymuje 12,5% udziałów rynkowych. Kubota zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 806 zarejestrowanych maszyn (spadek o 119 szt.), co przekłada się na 12,2% rynku.

Kolejne miejsca zajmują Deutz Fahr (557 szt., udział 8,4%) oraz Case IH (503 szt., udział 7,6%).

źródło: PIGMIUR

Średnia moc ciągników w Polsce

Po dziesięciu miesiącach 2024 roku liderem w najniższych kategoriach mocy do 50 KM jest marka Kubota. W kategoriach 51-70 i 101-140 KM liderem jest Deutz-Fahr. W kategorii 71-100 KM liderem jest New Holland. W najwyższych kategoriach mocy, powyżej 140 KM pierwsze miejsce zajmuje John Deere.

Rejestracje w regionach – województwa i powiaty

Liderem pod względem liczby rejestracji nowych ciągników pozostaje województwo mazowieckie, gdzie od początku roku do końca października zarejestrowano 1120 maszyn (spadek o 286 szt. w porównaniu do 2023 r.). Kolejne miejsca zajmują województwa wielkopolskie z 750 rejestracjami oraz łódzkie z 582 nowymi ciągnikami.

SPRAWDŹ TAKŻE: Wrześniowy rynek ciągników: Najnowsze dane z CEPiK

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x