piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Rynek drobiu. Drastyczny wzrost kosztów żywienia

spot_img

Epidemia koronawirusa, a właściwie jej skutki nie odpuszczają. Sytuacja polskich producentów nadal wygląda nieciekawie. Mamy obecnie do czynienia z rekordowo wysokimi cenami zbóż, śruty sojowej i tłuszczy co w dzisiejszych realiach pogłębia kryzys na rynku drobiarskim. Ogromne straty finansowe stawiają przedsiębiorców przed zastanowieniem się nad dalszym losem ich działalności. 

Ceny drobiu w połowie listopada nadal niskie

Według danych Zintegrowanego Systemu Rolniczej Informacji Rynkowej MRiRW w dniach 15–22.11.2020 r. na rynku krajowym odnotowano dalszy spadek cen skupu kurzego, przy kolejnym wzroście cen gęsi tuczonych. Natomiast ceny żywca indyczego uległy zmianie. W zbycie podrożały tuszki indyków, jednak w przypadku tuszek kurcząt widniały dalsze obniżki.

źródło: ZSRiR

Według danych zebranych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wynika, że w dniach 15-22.11.2020 r.tuszki kurcząt patroszonych zbywano średnio po 3,71 zł/kg, prawie o 33 gr taniej niż przed tygodniem. Cena tuszek indyków wyniosła 9 zł/kg i była o 9 gr wyższa niż w poprzednim notowaniu.

Cena za kilogram brojlera kolejny raz spadła i wynosiła średnio ok. 3,06 zł/netto. Była to cena o 2 gr/kg niższa niż w poprzednim tygodniu 

Kaczki w przeciągu tygodnia trzymały podobny poziom cen co w minionym raporcie. W skupie za kilogram kaczki można było uzyskać ok. 4,26 zł/netto, o 1 gr mniej niż ostatnio.

Ceny w skupie indyków zachowywały się różnie. Za indyki dostawcy uzyskiwali przeciętnie 4,29 zł/kg wobec 4,27 zł/kg tydzień wcześniej. W przypadku indyczków cena utrzymała się na poziomie sprzed tygodnia tj. 4,09 zł/kg.

Za gęsi tuczone w skupie płacono średnio 8,06 zł/kg wobec 7,64 zł/kg tydzień wcześniej oraz o 5% więcej niż tydzień wcześniej oraz o 10% więcej niż przed miesiącem. 


źródło: gov.pl
kowr.pl

zdj:pixabay.com

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x