piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Polska żywność podbija Singapur

spot_img

Dane handlowe potwierdzają, wzmożony eksport  polskiej żywności na rynek singapurski. Jak informuje MRiRW w 2020 r. wartość eksportu polskich produktów rolno-spożywczych do Singapuru wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość 43 mln EUR. Natomiast w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2021 r. nasz eksport do Singapuru zwiększył się o niemal 50% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r.

Szybka reakcja i szybkie działanie

Dobre wyniki to zasługa szybkiej reakcji polskich eksporterów na informacje płynące z Singapuru o poszukiwaniu alternatywnych źródeł dostaw żywności. Działania były wspierane przez polskie służby weterynaryjne, które prowadziły ożywioną współpracę z singapurskimi władzami, co zaowocowało m.in. ustaleniem nowego wzoru świadectwa zdrowia dla mięsa drobiowego, uwzględniającego zasadę regionalizacji w zakresie HPAI, a także finalizacją procedury dopuszczającej jaja konsumpcyjne oraz produkty jajeczne do rynku singapurskiego.

Władze singapurskie uznały Polskę za jeden z dziewięciu krajów, z którymi będzie rozwijana współpraca w zakresie dywersyfikacji dostaw żywności. Polska została wskazana jako priorytetowe źródło dostaw drobiu, jaj oraz łososia do Singapuru.

Eksportowe Eldorado?

28 września br. odbyło się webinarium pt. „Poland – New Poulty Partner in support of Singapore’s food security”. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Meat TradersAssociation (MTA) w Singapurze we współpracy z Krajową Radą Drobiarstwa – IG (KRD), a także Ambasadą RP oraz Zagranicznym Biurem Handlowym w Singapurze. W spotkaniu wzięło udział ponad 50 przedstawicieli branży z Polski i Singapuru. Polskie firmy miały okazję zaprezentować swoją ofertę, a następnie przeprowadzić odrębne spotkania biznesowe z singapurskimi partnerami.

Podczas wideospotkania Krajowa Rada Drobiarstwa – IG podpisała porozumienie o współpracy z Meat TradersAssociation. Dokument jest dużą szansą na intensyfikację współpracy w zakresie handlu mięsem drobiowym. Strony zadeklarowały w nim m.in. wolę do prowadzenia wspólnych projektów promocyjnych, prowadzenia współpracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach biznesowych a także wymianę ekspertów.

Źródło:MRiRW

Zdj:unsplash.com

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x