czwartek, 5 sierpnia, 2021

Laserowa precyzja przyczep CLAAS

-REKLAMA-spot_img
-REKLAMA-spot_img

Montaż przyczep firmy CLAAS CARGOS to nie lada wyzwanie. Dobrze o tym wiedzą fachowcy zatrudnieni w fabryce CLAAS CARGOS w niemieckiej miejscowości Bad Saulgau. Z uwagi na jakość i precyzję tego rodzaju przyczep do ich montażu stosuje się specjalistyczne metody. Pracownicy montują podwozia wraz z układem kierowniczym, układem hamulcowym i osiami. W trakcie montażu na bieżąco wykorzystuje się też praktyczne doświadczenia i wdraża usprawnienia.  

Jakość motoryzacyjnego przemysłu

Specjaliści i rolnicy chwalą np. parametry osi nadążnych w przyczepach tridem. Zaletą jest ich dostosowanie do jazdy na łące i w silosie. Dla osiągnięcia takiego efektu wszystkie osie mierzone są laserowo w podobny sposób jak w przemyśle motoryzacyjnym. Najpierw sprawdza się poszczególne wsporniki osi, a po ich zamontowaniu do podwozia, dokonuje się pomiaru osiowości i ewentualnie wprowadza korekty. 

Płynne cykle pracy

Przyczepy typu CARGOS mogą posiadać ponad 200 cech wyposażenia, dlatego pracownicy fabryki działają w siedmiu cyklach. W grę wchodzi np. montaż 20 różnych wariantów opon, ośmiu różnych podwozi z dwiema lub trzema osiami, różne układy hamulcowe i kierownicze, różne systemy sterowania (od prostych do ISOBUS), a także różne pojemności skrzyni ładunkowej (od 30 do 51 metrów sześciennych).

Jak to się robi?

W początkowej fazie montażu ramę podstawową o masie około czterech ton, przy użyciu dwóch suwnic, odwraca się o 180 stopni. Natomiast następny etap cyklu montażowego wymaga powrotu do pozycji wyjściowej. Dalej następuje montaż ramy bocznej wraz z napędem przenośnika podłogowego. Później na oponach technicznych przyczepa CARGOS wjeżdża na kolejną stację montażową i zyskuje podłogę, łańcuchy przenośnika podłogowego oraz dyszel. Ponadto, dla zapewnienia jednakowej długości każdego cyklu, wiele elementów montażowych, takich jak ściany boczne, wstępnie montuje się obok taśmociągu lub dostarcza na linię już w stanie gotowym. Następnie mocowane są oryginalne opony, a w kolejnym etapie błotniki, osłony oraz w zależności od modelu, rotor i podbieracz. Dodajmy, że wszystkie przyczepy typu CARGOS firmy CLAAS budowane są na zamówienie.

Źródło i foto: CLAAS

Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Podobne artykuły

Śledź nas

22,896FaniLubię
536ObserwującyObserwuj
8,000SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły