niedziela, 17 listopada, 2024
spot_img

Iran pomoże Rosji w eksporcie zbóż

spot_img

Rosja i Iran zbudują multimodalny węzeł logistyczny dla eksportu zbóż

„NOVO Development Center” oraz irańska firma logistyczna IranianEurasia Trading and Logistics podczas drugiego międzynarodowego forum „Sprouts: Rosja i Chiny – wzajemnie korzystna współpraca”, które odbywa się w Kazaniu, podpisały umowę wspólników o utworzeniu spółki joint venture i budowa węzła zbożowego w ramach programu rozwoju infrastruktury i logistyki kompleksu rolno-przemysłowego „Zerno+” –  podaje agencja TASS .

Planowane jest utworzenie węzła multimodalnego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej Serachs, jednego z kluczowych ośrodków handlu zagranicznego w północno-wschodnim Iranie. Przez Serachs przebiega najważniejszy szlak tranzytowy kolei Kazachstan-Turkmenistan-Iran.

Planowana przepustowość hubu wyniesie ponad 5 mln ton zboża i 400 tys. kontenerów rocznie

„Hub zbożowy zostanie zbudowany w oparciu o zaawansowane rosyjskie doświadczenia w tworzeniu obiektów do szybkiego lądowego przeładunku ładunków zbożowych, rozwiązując problem różnotorowej kolei w obu krajach. Obrót towarowy będzie realizowany w ramach innowacyjnego modelu logistycznego „Ziarno+”, którego celem jest ograniczenie pustych przebiegów do zera poprzez załadunek kontenerów w obu kierunkach” – informuje służba prasowa Grupy Spółek Novo Development Center.

Chińczycy dostarczą technologie i sprzęt do budowy hubu

Również podczas forum Centrum Rozwoju NOVO zawarło umowę o strategicznej współpracy z chińską korporacją państwową Jiangsu Zhengchang Grain Machinery, dużym producentem zintegrowanych rozwiązań w zakresie przetwarzania i przechowywania zbóż. Zgodnie z warunkami umowy chińscy partnerzy dostarczą kompletny sprzęt i części zamienne do budowy obiektów hubowych, a także zapewnią usługi technologiczne.

Rosja będzie zwiększać obroty z zaprzyjaźnionymi krajami

Wdrożenie modelu logistycznego „Zboże+” z wykorzystaniem „lądowej floty zbożowej”, hubów „Ziarno+” i centrów dystrybucji hurtowej umożliwi zwiększenie obrotów handlowych z zaprzyjaźnionymi krajami dzięki stabilnym dostawom towarów z rosyjskiego kompleksu rolno-przemysłowego i krajów EAEU oraz kontrimport produktów rolno-przemysłowych.

Wcześniej okazało się, że od 2022 roku natężenie ruchu na międzynarodowym korytarzu transportowym Północ-Południe  wzrosło niemal 10-krotnie. Teraz jest to najkrótsza droga do krajów Zatoki Perskiej.

Źródło: TASS

spot_imgspot_img
Andrzej Bąk
Andrzej Bąk
Pochodzę ze wsi położonej na Lubelszczyźnie. Wykształcenie zdobyłem na studiach rolniczych w Olsztynie i Lublinie (ekonomika rolnictwa), oraz w Wyższej Szkole Menedżerów (doradztwo inwestycyjne i analiza finansowa). Pracowałem przy tworzeniu Warszawskiej Giełdy Towarowej S.A. (WGT S.A.) przy udziale ekspertów z giełdy w Chicago. Aktualnie prowadzę portal internetowy e-WGT - Internetowa Giełda Rolna należący do WGT S.A. Na co dzień zajmuję się analizą rynków rolnych i paliw.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x