poniedziałek, 1 marca, 2021

Stabilny I sprawny załadunek

-REKLAMA-
-REKLAMA-

Paleta niemieckich ładowarek fi rmy Kramer, które są budowane w Pfullendorfi e, wzbogaciła się o nowe modele. Zastosowane w nich rozwiązania techniczne sprawdzaliśmy podczas specjalnie zorganizowanych pokazów przez fi rmę Korbanek – generalnego dystrybutora tej marki w kraju. | Krzysztof Grzeszczyk

Jedna z prezentacji sprzętu fi rmy Kramer odbyła się 1 września w gospodarstwie pana Henryka Koźlika w Kurowie (woj. wielkopolskie). Poza tym wydarzeniem ładowarki były testowane w kilku fi liach spółki Korbanek. Do dyspozycji zaproszonych rolników przygotowano ładowarkę kołową KL25.5T. Pod tym oznaczeniem kryje się udźwig destabilizujący określony na 2,5 t, a użyteczny na 1,6 t. Wysięgnik jest teleskopowy, co w tej gamie maszyn pozwala na swobodny załadunek naczep ciężarówek. Wysokość podnoszenia to 4,18 m.

Kolejna cyfra 5 oznacza serię (z prostszym wyposażeniem, jedną parą drzwi i stałą kolumną kierowniczą), a symbol T – wysięgnik teleskopowy. Oferta obejmuje również serię 8 wyróżniającą się bogatym wyposażeniem. Prezentowany model bazuje na ramie maszyny KL19, która została wydłużona o 10 cm. Natomiast silnik i kabinę oraz przeciwwagę zapożyczono z modelu KL19, wyróżniającego się udźwigiem 1,6 t. Dla zachowania większej stabilności przy wysuniętym teleskopie w modelu KL25.5T zastosowano dodatkowy obciążnik pod silnikiem o masie 300 kg. Siłownik na wysięgniku teleskopowym jest wyposażony w zawory przymykające kanały, gdy tłoczysko zbliża się do końca cylindra. Wyeliminowano przez to całkowicie charakterystyczne uderzenie w skrajnej pozycji siłownika (wysięgnika).

Dwie osie skrętne  

Ładowarka wyróżnia się sztywną ramą i dwoma osiami skrętnymi. Jest to rozwiązanie stosowane przez Kramera od 1987 roku, gdy powstał pierwszy model z 4 kołami skrętnymi. Bez względu na kąt skrętu kół nie zmienia się położenie środka ciężkości, a to jest bardzo ważne dla zachowania stabilności i co za tym idzie – bezpieczeństwa. Maszyna ma trzy tryby skrętu kół i homologację jako ciągnik rolniczy. Przy jeździe z maksymalną prędkością 30 km/h blokowana jest tylna oś. Do napędu zastosowano japoński silnik 4-cylindrowy Yanmar o pojemności 2,2 l i mocy 35 kW/47 KM. Wykorzystuje on mechaniczną pompę zasilającą.

Przekładnia hydrostatyczna z dwoma zakresami prędkości rozpędza ładowarkę do 30 km/h. Na tylnym zaczepie agregatować można przyczepę o masie do 3,5 t, która ma hamulec najazdowy. Z wyposażenia dodatkowego producent proponuje pompę o zwiększonym wydatku do 90 l/min. Dla wygody użytkowania zastosować można również system centralnego smarowania. Obsługuje on 19 podstawowych punktów: 14 dotyczy połączeń przegubowych na wysięgniku, 4 na zwrotnicach i 1 na tylnej osi.

Cały artykuł ukazał się w magazynie Agro Profil nr 10/2016

-REKLAMA-
Poprzedni artykułJeden wzdłużny Rotor
Następny artykułMieć idealne wschody
Avatar
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

Dodaj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Podobne artykuły

We wtorek znów mocniej powieje [POGODA]

W nocy ma być na ogół pochmurno. Jedynie miejscami od Wrocławia po Opole, Kraków, Rzeszów na niebie można będzie zobaczyć gwiazdy. Temperatura spadnie do...

Burza wokół Zielonego Ładu

Zanosi się na gorącą rolniczą debatę i to już w czwartek 4 marca br. Wtedy to na internetowych łączach, w ramach  Dialogu Obywatelskiego – Europejski Zielony...

Zasiłek opiekuńczy przedłużony po raz kolejny!

Do 14 marca br. przedłużone zostaną uprawnienia do zasiłku opiekuńczego. To dobra wiadomość dla ubezpieczonych w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego rodziców i opiekunów dzieci...

Śledź nas

21,226FaniLubię to
395ObserwującyObserwuj
6,320SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły