środa, 28 października, 2020
- REKLAMA -

Jak będą wyglądać opakowania nawozów Grupy Azoty?

-REKLAMA-
-REKLAMA-

Grupa Azoty to lider branży nawozowo-chemicznej w Europie, który zmienia się. Rebranding ma na celu stworzenie spójnej wizerunkowo, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki produktów, nawiązującej jednocześnie do wyzwań, jakie stawia przed rolnictwem Europejski Zielony Ład. Prowadzone działania to kolejny etap w procesie integracji biznesowej spółek z Grupy Azoty.

Rebranding produktów z Segmentu Agro to kontynuacja działań rozpoczętych w 2018 roku, kiedy to cztery spółki Grupy Azoty – z Tarnowa, Polic, Puław i Kędzierzyna podpisały “Umowę o współdziałaniu”, zacieśniając jednocześnie współpracę w obrębie zarządzania obszarem handlu.

– Jak pokazują doświadczenia z ostatnich kilku lat, decyzja o połączeniu potencjałów i konsolidacji to najlepsza z dróg jaką mogliśmy obrać. Współpraca w ramach Grupy daje wielowymiarowe efekty nie tylko całej Grupie, poszczególnym spółkom, ale również krajowej gospodarce. Zgodnie z pierwotnymi założeniami z 2018 roku, w ramach segmentu Agro realizujemy jednolitą strategię i politykę handlową, której towarzyszą działania pod wspólną marką. Chcemy dalej kontynuować ten kierunek, stąd też wchodzimy w kolejny, tym razem stricte sprzedażowo-marketingowy etap tej integracji. Nie mam wątpliwości, że podobnie jak było dotychczas, pozwoli nam to zwiększyć efektywność zarówno na krajowym ,jak i europejskim rynku nawozowymmówi dr Wojciech Wardacki, Prezes Zarządu Grupy Azoty S.A.

Istotną rolę w kształtowaniu systemu komunikacji segmentu Agro odegrały kwestie związane z Europejskim Zielonym Ładem. Za pomocą rebrandingu Grupa Azoty podkreśla jak ważne jest to, aby w odpowiedni sposób wykorzystywać dostępne zasoby naturalne. To świadome działania producenta, który dostrzega i kładzie nacisk na równowagę pomiędzy przyrodą, systemami żywnościowymi, a różnorodnością biologiczną.

Nowy system komunikacji oparty jest na czterech najważniejszych elementach  gwarantujących zrównoważony rozwój w rolnictwie. Są nimi: gleba, woda, plonowanie, a także właściwa uprawa pól, w oparciu o nowoczesne produkty Grupy Azoty, które mają praktyczne zastosowanie w różnych warunkach i dla różnorodnych upraw.

– Grupa Azoty jako odpowiedzialny podmiot w branży chemicznej dostrzega obecne zagrożenia związane z degradacją środowiska naturalnego. Mam na myśli chociażby ciągle pogłębiające się zmiany klimatyczne, czy też skutki zdarzeń, którym musi stawiać czoło europejskie rolnictwo, tj. powodzie, susze, czy też burze powodujące okresowy nadmiar lub niedobór wody. Jako lider na rynku nawozowym wychodzimy naprzeciw obecnym zagrożeniom, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty, profesjonalne doradztwo, a także nowoczesne cyfrowe technologie, wpisujące się w założenia Rolnictwa 4.0. Klamrą, która spina i podkreśla wszystkie te działania jest właśnie zmiana naszego systemu komunikacji – mówi Piotr Zarosiński, Dyrektor Departamentu Korporacyjnego Handlu Segmentu Agro, Grupa Azoty S.A.

W najbliższym czasie produkty nawozowe Grupy Azoty będą sprzedawane w ujednoliconych opakowaniach w podziale na cztery grupy produktowe, które symbolizują niezbędne elementy dla zrównoważonego rolnictwa.

– Każdy z tych elementów otrzymał swój unikatowy wygląd, kolorystykę, a także symbolikę. Całość  jednocześnie układa się w spójny przekaz, charakteryzując nasze postrzeganie polskiego nowoczesnego rolnictwa pod hasłem „Grunt to Urodzaj”mówi Sławomir Zając, Dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro.

– nawozy azotowe – kolor niebieski to WODA, która jest jednym z najcenniejszych zasobów naturalnych Ziemi, elementem niezbędnym do produkcji rolnej. W perspektywie nadchodzących 50 lat braki wody stanowić będą najpoważniejszy czynnik ograniczający produkcję żywności.

– nawozy dwuskładnikowe – kolor brunatny to GLEBA, ukazująca zmiany klimatu i działalność człowieka, które obniżają zawartość próchnicy w glebie. Nawozy Grupy Azoty to produkty innowacyjne, przyjazne dla środowiska przywracające glebie równowagę i odpowiednie wartości odżywcze.

– nawozy wieloskładnikowe – kolor zielony to POLA, symbolizujące metody uprawy, które powinno się dostosować do warunków panujących na polu. To jeden ze standardów dobrej praktyki rolniczej wspieranej przez Grupę Azoty. Standardy te dotyczą przede wszystkim racjonalnej gospodarki nawozami, ochrony wód i gleb, ochrony różnorodności krajobrazu.

– nawozy azotowe z siarką – kolor żółty to PLON, jako wynik tworzenia przez Grupę Azoty technologii, które efektywnie wykorzystują synergizm pierwiastków i wzajemne ich oddziaływanie na roślinę, dzięki którym plony mogą być wyższe.

Pełny system komunikacji obejmie również punkty handlowe, tablice dojazdowe, samochody dostawcze, a także materiały informacyjne w ramach: Grupy Azoty S.A., Grupy Azoty Zakłady Azotowe Puławy S.A., Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A., Grupy Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. oraz Gdańskich Zakładów Nawozów Fosforowych FOSFORY Sp. z o.o.

Piotr Zarosiński, Dyrektor Departamentu Korporacyjnego Handlu Segmentu Agro, Grupa Azoty S.A.
dr Wojciech Wardacki, Prezes Zarządu Grupy Azoty S.A.
Sławomir Zając, Dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro.
Dr Agnieszka Krawczyk, Menedżer ds. Agronomii, Grupa Azoty S.A.

Avatar
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

Dodaj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Podobne artykuły

W nocy front chłodny z zachodu ruszy na wschód kraju [POGODA]

Deszcz pojawi się na Warmii, Mazurach, północy Mazowsza i Suwalszczyźnie. Napada go około 2-6 mm. Tylko lokalnie między Gołdapią a Mławą może...

Po ile tuszka a po ile brojler? Połowa października w sektorze drobiarskim

Miniony tydzień nadal objawiał się niskimi cenami w skupach drobiarskich. Cena brojlerów oscylowała na poziomie 2,60-3,00 zł/kg a tuszek 3,80-4,60 zł/kg. Nie...

Dodatni indeks na GDT po raz trzeci z rzędu. Stabilna sytuacja na rynku mleka

Kolejny tydzień na rynku mleka mieliśmy do czynienia ze stabilnymi cenami. Na rynku krajowym poziom cen mleka w skupach utrzymywał się w...

Śledź nas

18,414FaniLubię to
350ObserwującyObserwuj
4,030SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły

W nocy front chłodny z zachodu ruszy na wschód kraju [POGODA]

Deszcz pojawi się na Warmii, Mazurach, północy Mazowsza i Suwalszczyźnie. Napada go około 2-6 mm. Tylko lokalnie między Gołdapią a Mławą może...

Po ile tuszka a po ile brojler? Połowa października w sektorze drobiarskim

Miniony tydzień nadal objawiał się niskimi cenami w skupach drobiarskich. Cena brojlerów oscylowała na poziomie 2,60-3,00 zł/kg a tuszek 3,80-4,60 zł/kg. Nie...

Dodatni indeks na GDT po raz trzeci z rzędu. Stabilna sytuacja na rynku mleka

Kolejny tydzień na rynku mleka mieliśmy do czynienia ze stabilnymi cenami. Na rynku krajowym poziom cen mleka w skupach utrzymywał się w...

Podwyżki w skupach jaj. Jedna kategoria bije wszystkie pozostałe

W dniach 11-18 października sytuacja na rynku jaj była stabilna W większości rozpatrywanych kategorii zauważalne były podwyżki, niektóre sięgały nawet 5%. Która...

Czy posłowie wystraszyli się rolników? Posiedzenie Komisji Rolnictwa odwołane!

Potwierdziły się słowa senatora Jacka Marii Jackowskiego z PiS, który wczoraj w wypowiedzi dla Radia Wnet mówił, że ustawa o ochronie zwierząt...