piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Związki rolnicze w UE coraz bardziej sfrustrowane

spot_img

Związki rolnicze w UE są coraz bardziej sfrustrowane w miarę kontynuacji negocjacji trójstronnych dotyczących WPR. Według organizacji porażka ta była przewidywalna z powodu słabości i słabego zrozumienia realiów rolnictwa w Europie przez komisarza ds. Rolnictwa.

Należy pilnie podjąć wspólne działania

W liście wysłanym do przewodniczącego UE Von der Leyena, Copa i Cogeca poprosiły, aby „Komisja była uczciwym pośrednikiem, aby ułatwić osiągnięcie porozumienia politycznego między współprawodawcami”. Europejscy negocjatorzy muszą pilnie zebrać siły i wziąć na siebie odpowiedzialność za osiągnięcie kompromisu, który zapewni zarówno ekonomiczne, jak i środowiskowe wyniki sektora rolnego. Organizacja zwróciła uwagę na ważną rolę rolnictwa w produkcji żywności, zwłaszcza w okresie pandemii. Bez konkretnego porozumienia łańcuch dostaw znowu może zostać zachwiany i tym razem nie przez COVID-19.

Rolnikom zależy na WPR i jej skuteczności

Obecna WPR nakłada duże wymagania środowiskowe na rolników i ich spółdzielnie. Rozszerzona warunkowość, zaproponowane ekoprogramy oraz środki środowiskowe i klimatyczne w filarze II będą wymagać od rolników dodatkowego, intensywniejszego wysiłku, który znacznie przewyższy starania rolników z innych części świata. Organizacja zaznaczyła, że to rolnicy są tymi, którzy pracują w terenie i jako pierwsi odczuwają skutki zmiany klimatu lub utraty różnorodności biologicznej dlatego od lat dążą do większej zrównoważoności oraz robią coraz więcej na rzecz środowiska i klimatu.

Reforma ta będzie poważnym wyzwaniem zarówno dla małych jak i dla dużych gospodarstw. W związku z powyższym COPA COGECA wzywa Radę, członków Parlamentu Europejskiego i Komisję do wypracowania porozumienia bowiem im szybciej zostanie osiągnięte porozumienie, tym szybciej będzie można skupić się na konkretnych działaniach w terenie.

źródło:copa-cogeca.eu
Zdj: pixabay.com 

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x