piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Sprzedaż miodu na nowych zasadach! Jest projekt rozporządzenia

spot_img

Na rządowej stronie legislacji pojawił projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniający rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych.  W świetle zmian, na etykiecie miodu będzie wymagane dokładne podanie jego kraju pochodzenia.

Sprzedaż miodu na nowych zasadach! Jest projekt rozporządzenia

Dotychczasowe przepisy umożliwiały niesprecyzowane oznakowanie miodu na etykietach

Obecnie w Polsce na etykietach miodu podawana jest nazwa kraju lub krajów, z których pochodzi miód. Jeśli miód pochodzi z wielu krajów, informuje się, że jest to mieszanka miodów z UE, spoza UE lub obu tych źródeł. Obowiązujące przepisy nie wymagają jednak podawania konkretnego kraju pochodzenia, co może wprowadzać zamieszanie wśród konsumentów, utrudniając im świadomy wybór.

Nowe przepisy dla jasnego oznakowania pochodzenia. Co się zmieni?

W projekcie zmieniający rozporządzenie proponuje się, uściślenie oznakowania miodu poprzez wskazanie, że jeśli miód składa się z mieszanki miodów pochodzących z więcej niż jednego państwa, to na etykiecie należy podać nazwy państw w kolejności malejącej, począwszy od nazwy państwa z którego miód stanowi objętościowo największą zawartość w produkcie. 

Odpowiedź na apel pszczelarzy

Jak poinformował wiceminister rolnictwa i rozwoju Wsi Janusz Kowalski, proponowane zmiany są odpowiedzią na wnioski pszczelarzy, którzy zwracali się do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z postulatami wprowadzenia skutecznych działań informacyjnych mających na celu udostępnienie konsumentom informacji o pochodzeniu miodu. 

Co sądzicie o proponowanych zmianach? Okażą się one pomocne dla producentów miodu? Dajcie znać w komentarzach!

źrodło:legislacja.gov.pl

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jarosław
Jarosław
1 rok temu

Nic to nie da bo nie ma w tym rozporządzeniu mowy jak to będzie kontrolowane . Papier wszystko przyjmie

Jarosław
Jarosław
1 rok temu

Papier wszystko przyjmie a kto skontroluje co jest w słoiki

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

2
0
Would love your thoughts, please comment.x