Zamieszanie w sprawie wniosków o pomoc klęskowo wydaje się nie mieć końca. Po problemach z oceną stanu upraw i aplikacją pojawiło się nowe wymaganie. Mianowicie pomoc otrzyma ten rolnik, który wykaże sprzedaż produktów rolnych z gospodarstwa rolnego, od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 30 września 2022 r. w wysokości co najmniej 5000 zł brutto.
Wszyscy wnioskodawcy są zobowiązani do dołączenia do wniosku kopii faktur
Powyższe wymagania nastąpiły po tym, jak w Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów gdzie zmieniono datę składania wniosków o pomoc klęskową z do 15 na do 23 listopada br. Dodatkowo pojawił się zapis mówiący o udokumentowaniu sprzedaż produktów rolnych z gospodarstwa rolnego od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 30 września 2022 r. w wysokości co najmniej 5000 zł brutto.
„Członek rodziny, który złożył wniosek o przyznanie pomocy, o której mowa w § 13zs ust. 1 rozporządzenia zmienianego w § 1, przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, jest zobowiązany złożyć do biura powiatowego Agencji, do którego został złożony wniosek o przyznanie tej pomocy, kopie faktur, o których mowa w § 13zs ust. 7 pkt 4 rozporządzenia zmienianego w § 1, do dnia 23 listopada 2022 r. Za datę złożenia tych kopii faktur uważa się datę ich wpływu do biura powiatowego Agencji, do którego został złożony wniosek o przyznanie tej pomocy”.
Niestety Ci rolnicy, którym pomimo niemałych trudności udało się złożyć wniosek będą musieli jeszcze dostarczyć do biura powiatowego ARiMR kopię faktury VAT za sprzedaż płodów rolnych lub zwierząt z własnego gospodarstwa. Aby taki dokument został prawidłowo dołączony należy do takiej faktury załączyć pismo wskazujące do jakiego wniosku powinny one zostać dołączone, lub złożyć kopię faktury przy zaktualizowanym formularzu wniosku zaznaczając w sekcji I Cel złożenia, że jest to zmiana wniosku.
Pomoc klęskowa – jak złożyć wniosek/kopie faktur?
Wnioski /kopie faktur mogą być składane:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego ARiMR;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- wysłane za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska).
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) o dacie złożenia wniosku decyduje data jego wpływu, a nie data jego nadania.
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem platformy ePUAP, aby wniosek trafił do biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Wnioskodawcy, należy starannie wskazać dane tej jednostki. Dane adresowe jednostek Agencji ze wskazaniem adresów ePUAP są dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr/uslugi-arimr-na-e-puap. Należy jednak pamiętać, aby starannie wskazać właściwe Biuro Powiatowe, do którego ma trafić składany w ten sposób wniosek.
Wniosek oraz instrukcja jego wypełniania znajduje się na dole strony ARIMR dedykowanej pomocy klęskowej – OTWÓRZ.
W przypadku nie złożenia do 23 listopada (liczy się data wpływu do ARIMR) wniosek zostanie odrzucony i pomoc suszowa za 2022 rok nie zostanie przyznana.
Źródło: ARIMR
KARĘ ZA NIEKOMPETENCJE DECYDENTÓW PONOSZĄ PRACOWNICY ARIMR, KTÓRYCH OBCIĄŻONO PODWÓJNĄ PRACĄ I KTÓRZY WYSZLI NA IDIOTÓW PRZED ROLNIKAMI.
Ciekawe co jeszcze nasi wodzowie wymyślą tyle zamieszania tyle komplikacji a wszyscy nie przekroczyli 30 % i jeszcze teraz wymyślili faktury. Ciekawe czy ta głupota polityczna kiedyś się skończy . Brak słów