Grupa Michelin stała się światowym liderem w dziedzinie opon do pojazdów terenowych, użytkowych budowlanych i rolniczych. Grupę Michelin tworzą marki: Camso, Solideal, Kleber, BFGoodrich, Taurus i Rodaco. Z początkiem nowego roku pracownicy spółek Michelin i Camso staną się jednym zespołem. Wspólna stanie się także oferta handlowa.
Połączenie firm daje wiele korzyści. Po pierwsze w ofercie firmy Michelin znajdą się nowe rodziny opon przeznaczone dla rolnictwa, przemysłu budowlanego, pojazdów wojskowych oraz transportu wewnątrz-zakładowego. Oprócz typowych opon pneumatycznych(wypełnionych sprężonym powietrzem) w połączonej ofercie znajdziemy pełne opony gumowe oraz gąsienice. Po drugie wraz z połączeniem ofert, jedną drużyną staną się także dwa zespoły doświadczonych specjalistów. Uzupełnieniem oferty handlowej w zakresie ogumienia są usługi związane z utrzymaniem flot przemysłowych. Integracja dwóch dużych firm nie jest łatwym zadaniem. Aby utrzymać ciągłość sprzedaży swoich produktów, integracja procesów dostaw i obsługi posprzedażowej będzie prowadzona stopniowo przez najbliższe lata.
Razem od 3 lat
Firma Michelin przejęła Camso w 2018 roku. Na mocy zawartego porozumienia działalność obu firm została połączona. Siedziba połączonego zarządu znajduje się w kanadyjskiej prowincji Quebec. Camso jest wiodącym producentem gąsienic gumowych do sprzętu rolniczego i skuterów śnieżnych, a także opon pełnych i diagonalnych do maszyn używanych do transportu wewnętrznego. Jest także jednym z trzech największych producentów na rynku gąsienic i opon do maszyn budowlanych. Spółka Camso z siedzibą w Magog (Quebec, Kanada) działa na rynku od 1982 roku i aktualnie zatrudnia 7700 pracowników oraz posiada 17 zakładów produkcyjnych, 3 ośrodki badawczo-rozwojowe oraz prowadzi działalność handlową w 100 krajach.
Jakie korzyści daje współpraca?
Po połączeniu z Camso Grupa Michelin będzie światowym graczem numer 1 na rynku ogumienia użytkowego. Spółka posiada 26 zakładów zatrudniających łącznie ok. 12 tys. osób. Sprzedaż połączonych spółek dwukrotnie przekroczy sprzedaż firmy Camso.
Na jakie jeszcze korzyści liczy zarząd spółki?
• Marketing i sprzedaż:
– Pojawianie się na rynku rolniczym gracza zapewniającego szeroką gamę wysokiej jakości opon pełnych i gąsienic.
– Rozszerzenie oferty o opony pełne i gąsienice na rynku budowlanym dzięki wkładowi ze strony Camso.
– Wykorzystanie renomowanych marek Camso i Solideal do zbudowania pozycji lidera na rynku opon pełnych w sektorze maszyn do transportu wewnętrznego.
• Technologia:
-Współpraca jednostek badawczych Camso i Michelin zwiększy innowacyjność Grupy Michelin w produkcji gąsienic i opon niepneumatycznych, a także pozwoli wzmocnić pozycję spółki jako światowego lidera technologicznego wspierającego zrównoważoną mobilność. Obszar ten obejmuje takie zagadnienia jak prace nad wydłużeniem okresu wykorzystywania opon i tym samym redukcji własnego śladu ekologicznego. Z kolei przełomowe technologie Michelin w zakresie ograniczenia zagęszczenia gleby przy zachowaniu doskonałej trakcji przyczynią się do rozwoju produktów Camso.
• Produkcja:
– Silna obecność produkcyjna firmy Camso na rynkach rozwijających się, w szczególności na Sri Lance i w Wietnamie.
Michelin wykorzysta doświadczenie Camso na rynku ogumienia terenowego natomiast Camso zyska dostęp do rozległej fachowej wiedzy specjalistów Michelin z rynku opon specjalistycznych.
Transakcja potwierdza zaangażowanie Grupy Michelin w rozszerzanie działalności w zakresie opon i usług przy utrzymaniu sprawnej dystrybucji obecnie oferowanych produktów.