czwartek, 4 marca, 2021

Wsparcie sprzedaży polskich produktów – nabór do funduszy promocji

-REKLAMA-
-REKLAMA-

Do 1 lutego br. zgłaszać można kandydatów na członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych.

Zgodnie z ustawą  z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno–spożywczych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2160, z późn. zm.), utworzono 10 odrębnych Funduszy promocji: Mleka, Mięsa Wieprzowego, Mięsa Wołowego, Mięsa Końskiego, Mięsa Owczego, Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Owoców i Warzyw, Mięsa Drobiowego, Ryb i  Roślin Oleistych (- ten ostatni wprowadzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.).

Wsparcie dla sprzedaży 

Fundusze utworzono dla wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji polskich produktów rolno-spożywczych. Każdy fundusz zarządzany jest przez komisję składającą się z 9 członków (3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz
1 przedstawiciela izb rolniczych). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata. Do kompetencji komisji należy: reprezentowanie interesów branż wobec ministrów właściwych ds. rynków rolnych i innych organów administracji, ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi i przygotowywanie propozycji programów, strategii a także realizacja konkretnych działań wspierających sprzedaż. Natomiast do zadań Krajowego Ośrodka Wparcia Rolnictwa (jako koordynatora funduszy), należy administrowanie funduszami promocji i obsługa rachunkowości. Dyrektor Generalny KOWR ma też prawo do odmowy realizacji uchwał komisji zarządzających, jeśli te niezgodne są z obowiązującymi przepisami prawa.


Szczegóły dotyczące rekrutacji, uprawnionych podmiotów i funduszy dostępne są na stronach internetowych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także KOWR.

-REKLAMA-
Robert Gorczyński
Robert Gorczyńskihttps://agroprofil.pl/
Działa na styku: instytucje, organizacje, problemy rolników. Zafascynowany etosem pracy rolnika, tradycjami i kulturą polskiej wsi.

Napisz komentarz

Dodaj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Podobne artykuły

De Heus wykupił Golpasz

Z początkiem marca br. zaszła duża strukturalna zmiana na rynku produkcji i sprzedaży pasz. Stało się tak za sprawą zakupu całościowego pakietu udziałów firmy Golpasz...

Akcja „Budujemy populację owadów zapylających” powraca

W sezonie 2021 firma Sumi Agro Poland rusza z kampanią  „Budujemypopulację owadów zapylających”. Tym razem w nowej odsłonie. W ramach kampanii firma przygotowała m.in. 1100...

Wiosenne odżywianie zbóż

Kończy się zima. To ostatni moment, by przyjrzeć się oziminom i podjąć ostateczną decyzję co do wyboru wiosennego systemu nawożenia azotem. Warto zainwestować w...

Śledź nas

21,252FaniLubię to
395ObserwującyObserwuj
6,410SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły