sobota, 31 października, 2020
- REKLAMA -

Opona MICHELIN SprayBib pomaga chronić wiosenne uprawy

-REKLAMA-
-REKLAMA-

Wiosenne opryski to ciężki okres dla wschodzących upraw. Maszyny rolnicze jeżdżące po polu, zwłaszcza w trudnych warunkach pogodowych, powodują duże ugniatanie gleby i utrudniają wzrost roślin. Powstałymi w ten sposób głębokimi koleinami spływa woda, która wypłukuje nawozy i środki ochrony roślin, zmniejszając ich efektywność oraz zwiększając zanieczyszczenie wód. Aby temu zapobiec, powstały opony MICHELIN SprayBib zaprojektowane z wykorzystaniem opatentowanej technologii MICHELIN Ultraflex, która chroni glebę, obniża zużycie paliwa oraz gwarantuje większą trakcję.

Producenci sprzętu rolniczego konstruują coraz większe maszyny, aby podnieść produktywność gospodarstw. Niektóre opryskiwacze najnowszej generacji mają nawet 50 metrów szerokości. Wraz ze wzrostem gabarytów maszyn, rośnie ich masa, a zatem nacisk na glebę. Z tego powodu Michelin projektując opony MICHELIN SprayBib, sięgnął po technologię MICHELIN Ultraflex.

Opryskiwacze z reguły wyposaża się w wąskie koła pozostawiające głębokie koleiny. Co więcej, opryskiwaczy używa się w okresie, gdy gleba jest bardzo delikatna, a uprawy są we wczesnej fazie wzrostu. Niskociśnieniowe opony MICHELIN SprayBib umożliwiają zmniejszenie ugniatania gleby i zapewniają lepszy uciąg z racji większego obszaru kontaktu bieżnika z podłożem, co z kolei przekłada się na obniżenie zużycia paliwa.

W porównaniu do opon produkowanych w tradycyjnej technologii opona MICHELIN SprayBib dzięki zwiększonej nośności przy niezmienionym ciśnieniu umożliwia konstruowanie jeszcze większych maszyn rolniczych. W praktyce nośność standardowej opony napompowanej do ciśnienia 5,5 bara wynosi 5,8 tony, podczas gdy opona MICHELIN SprayBib przy tej nośności może być używana z ciśnieniem 3,6 bara. Podsumowując, MICHELIN SprayBib pracuje z ciśnieniem o 40% niższym od ciśnienia w oponach o tym samym rozmiarze opartych na standardowych technologiach.

Opony MICHELIN SprayBib opracowano również pod kątem poprawy komfortu jazdy po szosie. Maksymalna dozwolona prędkość jazdy na oponach MICHELIN SprayBib to 65 km/h – o ile jest to zgodnie z obowiązującymi przepisami – przy obciążeniu do 6500 kg na oponę.

Ultraflex – wyłączna technologia Michelin

Zastosowanie technologii MICHELIN Ultraflex w oponach umożliwia znaczne zwiększenie produktywności i rentowności gospodarstw rolnych, w szczególności poprzez:

– ochronę gleby,

– obniżenie zużycia paliwa,

– większą trwałość ogumienia.

Rodzinę opon z wykorzystaniem technologii Ultraflex można łatwo rozpoznać po oznaczeniach IF (Improved Flexion tyre – opona  o podwyższonym ugięciu) i VF (Very High Flexion tyre – opona o bardzo wysokim ugięciu) umieszczonych na bokach opon.

Działanie technologii Ultraflex

Ochrona gleby

Opony rolnicze musi cechować maksymalna elastyczność, co zapewnia im dużą nośność bez zapadania się w grunt lub ugniatania gleby. Opony z opatentowaną technologią MICHELIN Ultraflex wyróżniają się konstrukcją umożliwiającą pracę przy niskim ciśnieniu powietrza i z większą powierzchnią obszaru kontaktu bieżnika z podłożem. Dzięki tej technologii Michelin może produkować opony o bardziej elastycznym boku bez poświęcania trwałości i wytrzymałości bieżnika.

Standardowe opony pracują z ciśnieniem dobieranym pod kątem obciążenia i prędkości, zgodnie z tabelami ciśnień i indeksami prędkości i nośności:

  • Im większe obciążenie, tym większe ciśnienie,
  • Im większa prędkość, tym większe ciśnienie.

Technologia Michelin Ultraflex odwraca te proste zależności i pokazuje, że opony Michelin umożliwiają stosowanie optymalnego ciśnienia. Mimo wzrostu obciążenia lub prędkości pojazdu, ciśnienie w oponach Michelin będzie zawsze niższe niż ciśnienie w oponach standardowych. Mniejsze ugniatanie gleby umożliwia ochronę pól i utrzymanie ich pełnej żyzności.

Oszczędność paliwa

Dzięki szerszemu obszarowi kontaktu z podłożem opony z technologią MICHELIN Ultraflex zapewniają niezrównany uciąg na mokrej, jak i suchej glebie. Mniejszy poślizg opon to z kolei oszczędność paliwa i skrócenie czasu pracy.

Trwałość

Dzisiejsze rolnictwo często wymaga prowadzenia upraw na polach oddalonych od siebie. W rezultacie rolnicy pracujący na kilku polach i pokonujący nieraz znaczne odległości między nimi będą wymagać trwałości od swoich opon. Aby sprostać temu wyzwaniu, inżynierowie Michelin skoncentrowali się na dwóch obszarach:

  • Bardziej płaskie czoło opony umożliwia równomierne rozłożenie sił działających na całym obszarze kontaktu opony z podłożem, prowadząc do bardziej równomiernego, a więc wolniejszego zużywania się ogumienia.
  • Nowe klocki bieżnika – ich innowacyjne ułożenie pod nieco innym kątem, kształt i wysokość pozwoliły uzyskać opony łączące uciąg na polu z odpornością na ścieranie na szosie.

Dzięki tym innowacjom opony z technologią MICHELIN Ultraflex charakteryzują się większą trwałością od opon wyprodukowanych w oparciu o konwencjonalne technologie.

Zasada działania

Wyjątkowe właściwości gam opon z technologią MICHELIN Ultraflex mają swoje źródło w ich wyjątkowej konstrukcji:

  • Wzmocnione barki opon gwarantują wytrzymałość pomimo większej elastyczności boków opony (dla większej odporności na naprężenia pod wpływem obciążenia lub prędkości).
  • Mieszanka gumy o niskiej histerezie zapobiega przegrzewaniu się opony, dzięki czemu jest ona jeszcze trwalsza.
  • Bardziej płaskie czoło opony zmniejsza ugniatanie gleby i zapewnia znakomitą trwałość bieżnika.
  • Zwiększony obszar ugięcia boku opony zwiększa komfort jazdy.

Podsumowując, opony rolnicze Michelin z technologią MICHELIN Ultraflex pozwalają pracować przy wyższym obciążeniu bez konieczności podnoszenia ciśnienia.

Technologia MICHELIN Ultraflex jest stosowana w oponach używanych na wszystkich etapach prac polowych: oponie MICHELIN SprayBib do opryskiwaczy, oponie MICHELIN CerexBib do kombajnów i oponach do ciągników MICHELIN AxioBib i MICHELIN XeoBib.

 

 

Napisz komentarz

Podobne artykuły

Gastro Stypa w Bydgoszczy i pogrzeb polskiego rolnictwa

Wczoraj (29.10) na Starym Rynku w Bydgoszczy odbył się protest pod hasłem "Gastro Stypa". Połączone siły bydgoskich restauratorów oraz rolników z województwa...

Będzie nowa ,,Piątka Kaczyńskiego”?

Jeśli nie będzie rozmów będą protesty – zapowiada Jacek Zarzecki Prezes PZHiPBM Do pojawiających się w mediach zapowiedzi Prawa...

Małgorzata Gośniowska-Kola na czele KOWR

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda wręczył wczoraj (29 października br.) w imieniu premiera Mateusza Morawieckiego, dokument potwierdzający powierzenie pełnienia obowiązków...

Śledź nas

18,870FaniLubię to
350ObserwującyObserwuj
4,190SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły

Gastro Stypa w Bydgoszczy i pogrzeb polskiego rolnictwa

Wczoraj (29.10) na Starym Rynku w Bydgoszczy odbył się protest pod hasłem "Gastro Stypa". Połączone siły bydgoskich restauratorów oraz rolników z województwa...

Będzie nowa ,,Piątka Kaczyńskiego”?

Jeśli nie będzie rozmów będą protesty – zapowiada Jacek Zarzecki Prezes PZHiPBM Do pojawiających się w mediach zapowiedzi Prawa...

Małgorzata Gośniowska-Kola na czele KOWR

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda wręczył wczoraj (29 października br.) w imieniu premiera Mateusza Morawieckiego, dokument potwierdzający powierzenie pełnienia obowiązków...

Społeczna odpowiedzialność MLEKOVITY – wkrótce kolejny e-sklep

MLEKOVITA, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, już wkrótce uruchomi kolejny sklep internetowy, realizując strategię społecznej odpowiedzialności. W...

Rynek zbóż. Jedna kategoria wywiera presję cenową w skupach

Producenci zbóż mogą być zadowoleni. Od początku jesieni popyt jest coraz większy a co za tym idzie możliwość przecen znikoma. Uciecha spotkała...