czwartek, 25 lutego, 2021
- REKLAMA -

Hodowcy drobiu walczą z przekłamaniami

-REKLAMA-
-REKLAMA-

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza zamierza rozprawić się z nieprawdziwymi informacjami i mitami, które narosły wokół sektora drobiarskiego. Taki jest cel najnowszej kampanii edukacyjno-informacyjnej tej organizacji. KRD-IG realizuje ją pod hasłem: „Fałsz W…kurza”.

Walczą z „polityką strachu”

Kampania to próba racjonalnego przeciwstawienia się wysuwanemu publicznie przekazowi, którego głównym celem jest gra na emocjach odbiorcy.

– W przestrzeni publicznej funkcjonują ruchy szerzące opinie, które nie są poparte żadnymi dowodami, a w ich przekazach stosowana jest „polityka strachu – mówi dyrektor generalny KRD-IG Dariusz Goszczyński.

KRD-IG przy tej okazji wskazuje, że powiela się nieprawdziwe informacje o tym że spożycie drobiu ma zły wpływ na zdrowie człowieka, a profesjonalna hodowla drobiu przyśpiesza zmiany klimatyczne.
Do najbardziej popularnych mitów krążących wokół sektora, KRD-IG zalicza również te o tzw. „faszerowaniu” kurczaków antybiotykami, podawaniu hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków, czy też o kiepskich warunkach chowu na fermach.

Ekspercka strona o drobiu

Ogólnopolska kampania pod hasłem „Fałsz W.. kurza” wystartowała z początkiem września br.
Twórcy kampanii chcą, aby odbiorca został zachęcony do szukania prawdziwych informacji na własną rękę. Ważnym elementem kreacji jest odniesienie do strony dobrydrob.pl, na której odbiorca znajdzie najpopularniejsze mity dotyczące drobiu oraz wiarygodne informacje podparte wypowiedziami ekspertów. Tym samym internetowy portal ma się stać  centralnym miejscem, z którego odbiorca może czerpać rzetelne wiadomości na temat mięsa drobiowego.

– Nasza kampania ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat walorów mięsa drobiowego i obalić mity, które towarzyszą drobiowi już od dłuższego czasu. Przekazujemy konsumentom wiedzę i zachęcamy do tego by stali się naszymi ambasadorami – dodaje dyrektor Goszczyński.

Bilboardy w dużych miastach

Hasło kampanii zawisło już na billboardach i citylightach w  największych miastach w Polsce. I ma ono towarzyszyć  mieszkańcom tych aglomeracji przez cały wrzesień. Wybrano billboardy w punktach wokół najważniejszych węzłów komunikacyjnych miast.

Dodajmy, że Polska jest głównym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej. I jak zauważa KRD-IG, dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na mięso drobiowe branża rozwija się z roku na rok i jest jedną z ważniejszych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, zapewniając wielu Polakom miejsce pracy.

Źródło: KRD-IG
Foto: Pixabay

-REKLAMA-
Robert Gorczyński
Robert Gorczyńskihttps://agroprofil.pl/
Działa na styku: instytucje, organizacje, problemy rolników. Zafascynowany etosem pracy rolnika, tradycjami i kulturą polskiej wsi.

Napisz komentarz

Dodaj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Podobne artykuły

Chiny planują zaimportować jeszcze więcej zbóż paszowych

To, że Chiny mają gigantyczny wpływ dowiedzieliśmy się nie raz. Niemal każde poruszenie na azjatyckim rynku ma swoje przełożenie na światowym parkiecie - niczym...

Grupa Azoty S.A. na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu!

Porozumienie w sprawie wspólnych działań w ramach projektu LIFE EKOMAŁOPOLSKA – „Wdrażanie Regionalnego Planu Działań dla Klimatu i Energii” podpisali Witold Kozłowski - Marszałek...

CIECH z nowymi technologiami dla zrównoważonego rozwoju rolnictwa

CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, zarejestrował innowacyjną i chronioną patentem technologię BGT („Better Glyphosate Technology”), pozwalającą na utrzymanie dotychczasowej skuteczności produktów...

Śledź nas

21,174FaniLubię to
395ObserwującyObserwuj
6,280SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły