czwartek, 18 kwietnia, 2024
spot_imgspot_img

Agencja Restrukturyzacji okiem rolników

spot_img

Rolnicy cenią fachowość, dostępność placówek i możliwość kontaktu telefonicznego z pracownikami terenowymi Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – powyższy wniosek ujęto w wynikach badań pn.  „Polska Wieś i Rolnictwo 2020”, w których na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, analizowano m.in. efektywność pracy ARiMR.

Lepiej niż w 2019 roku 

Jak informuje Ministerstwo Rolnictwa prawie 86 proc. rolników korzystających z usług ARiMR ocenia działalność tej instytucji dobrze i bardzo dobrze. Rolnicy doceniają przede wszystkim fachowość pracowników Agencji (ponad 85 proc.), możliwość kontaktu telefonicznego z biurami powiatowymi i oddziałami regionalnymi (80 proc.) oraz dostępność placówek (ponad 75 proc.). Jednocześnie w stosunku do roku 2019 spadła liczba osób niezadowolonych z pracy ARiMR.

Cyfryzacja i internet 

Badani mieszkańcy wsi doceniają też proces cyfryzacji Agencji. Pozytywnie oceniono możliwość złożenia wniosku przez aplikację eWniosekPlus (ponad 74 proc. wskazań „bardzo dobrze” i „dobrze”), łatwość jej obsługi (68 proc.), a także przejrzystość i łatwość zrozumienia wniosku o wsparcie w ramach PROW 2014-2020 (66 proc.). 

Wyniki te świadczyć mogą również o coraz powszechniejszej na wsi wiedzy o internecie i coraz większej swobodzie poruszania się rolników w cyfrowej rzeczywistości. 

Ponadto, jak wskazują wyniki analizowanego raportu, prawie wszyscy beneficjenci ARiMR (ok. 96 proc.), znają agencyjną stronę internetową, a 80 proc. z nich pozytywnie ocenia funkcjonowanie portalu. Z badan wynika również, że mieszkańcy obszarów wiejskich, jak i sami rolnicy, informacje o działalności ARiMR chcieliby pozyskiwać przede wszystkim bezpośrednio od pracowników ARiMR w placówkach Agencji (odpowiednio: ok. 30 proc. i ok. 44 proc.)
oraz ze strony internetowej ARiMR (odpowiednio: blisko 26 proc. i blisko 38 proc.).

Gminy i konsultacje

Pytani o to, co należałoby poprawić w funkcjonowaniu Agencji, rolnicy i mieszkańcy wsi, wskazywali na potrzeby:  szerszego rozpowszechniania informacji o jej ofercie, bliższą współpracę z Agencji z gminami i częstsze udzielanie konsultacji indywidualnych.

Dodajmy, że badania w ramach projektu „Polska Wieś i Rolnictwo 2020” zrealizowano w okresie: sierpień – grudzień 2020 r. przez konsorcjum firm: Grupa BST i EU-Consult na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Badanie przeprowadzono w całej Polsce w oparciu o statystycznie reprezentatywną próbę mieszkańców wsi.

A jak wy oceniacie pracę ARiMR?

Zapraszamy do dzielenia się opiniami na temat formy i jakości waszych kontaktów z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Czy i w czym Agencja wam pomogła? Czy jest skuteczna w rozwiązywaniu problemów i wsparciu dla rolników? Co funkcjonuje dobrze, a co należy zmienić? 
Napiszcie. 
 
Źródło: MRiRW, ARiMR
Foto: Wikipedia

Robert Gorczyński
Robert Gorczyńskihttps://agroprofil.pl/
Działa na styku: instytucje, organizacje, problemy rolników. Zafascynowany etosem pracy rolnika, tradycjami i kulturą polskiej wsi.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x