Steyr S-Brake dba o bezpieczeństwo

  • dodano: 02.10.2018
  • przez: Paweł Rychter

W sprzedaży są już ciągniki marki Steyr 6185–6240 CVT z opatentowanym układem hamulcowym S-Brake.

S-Brake zwiększa stabilność i bezpieczeństwo

Układ hamulcowy S-Brake został zaprezentowany na tegorocznej edycji targów GaLaBau w Norymberdze. Ten opatentowany system ma za zadanie zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom, podczas hamowania silnikiem i przekładnią ciągnika. Znajduje się on na liście opcjonalnego wyposażenia w modelach: 6185 CVT, 6200 CVT, 6220 CVT i 6240 CVT.

Steyr 6185 cvt podczas transportu

Kiedy się przydaje S-Brake?

Układ wkracza do akcji w momencie, gdy podczas jazdy ciągnika z przyczepą (lub innym narzędziem), ciągnik zacznie hamować po zwolnieniu pedału gazu bądź Multicontrollera. System automatycznie załącza wówczas hamulce podczepionego do ciągnika pojazdu, zapobiegając tym samym utracie stabilności zestawu. Układ S-Brake włącza się na monitorze S-Tech 700, ale można to zrobić również w dowolnym momencie podczas jazdy. O jego uruchomieniu informuje operatora zielona ikona przyczepy na monitorze ciągnika. Dezaktywacja układu możliwa jest tylko na postoju – wówczas kolor ikonki zmienia się na szary.

Nasz nowy, opatentowany układ hamulcowy S-Brake jest unikalnym rozwiązaniem, który odróżnia nas od konkurencji. Nie tylko zapewnia on większe bezpieczeństwo, lecz również pozwala operatorom ze spokojem pokonywać krytyczne sytuacje na polu i na drodze – podkreśla Hans-Werner Eder, odpowiedzialny za marketing produktów Steyr w regionie EMEA.

Jak działa układ S-Brake?

System analizuje cały czas sytuację i w momencie zwalniania ciągnika, dobiera siłę hamowania przyczepy na podstawie danych z czujnika umieszczonego na wejściu przekładni oraz sterownika silnika. Odpowiednia siła hamowania maszyny lub przyczepy pozwala zachować stabilność zestawu i uniknąć niekontrolowanych zmian toru jazdy zestawu. Producent określił granicę działania systemu S-Brake na 35 km/h. Jeśli układ zbyt często będzie zmuszony do załączania hamulców przyczepy, operator zostanie poinformowany o tej sytuacji przy pomocy sygnałów dźwiękowych i wizualnych. Hamulec załączany jest tylko w trybie pulsującym i każdorazowo tylko po pięciu sekundach z krótkimi przerwami. Ma to na celu zapobieganie przegrzaniu układu hamulcowego, co w konsekwencji grozi osłabieniem jego siły działania.

W nowych ciągnikach lub jako doposażenie

Hamulec S-Brake marki Steyr dostępny jest w cenie 436 euro w nowych ciągnikach 6185-6240 CVT, ale można w niego doposażyć wszystkie modele ciągników Steyr 6185 – 6240 CVT, które spełniają rozporządzenie UE dotyczące bezpieczeństwa pojazdów rolnych i leśnych. Od początku przyszłego roku ta opcja będzie oferowana również w innych ciągnikach tej marki.

Steyr cvt 6240 podczas transportu z przyczepą Joskin

Podobne artykuły rolnicze

W bieżącymnumerze 10/2018
  • Zadbaj o użytki zielone
  • Zbiór kukurydzy na ziarno
  • Pierwiastki glebowe – wzajemne relacji i ich dostępność
  • Żywa gleba w interesie rolnika
  • Zawsze czyste dreny
  • Nawożenie organiczne wymaga precyzji
  • Talerzówka z siewnikiem
  • Nowe kombajny zbożowe na sezon 2019
  • Elastyczna listwa
  • Orka na medal
Agro Profil magazyn rolniczy nr 10/2018
Zapisz się do naszego newslettera
Skontaktuj się z nami

MAGAZYN ROLNICZY AGRO PROFIL © 2018

Przeczytaj poprzedni wpis:
nawożenie mikroelementami rzepak
Nawożenie mikroelementami rzepaku jesienią

Zamknij