czwartek, 18 kwietnia, 2024
spot_imgspot_img

Nowy Jaguar 960 Terra Trac

spot_img

Claas jest pierwszym producentem, który wraz z najnowszą sieczkarnią polową Jaguar 960 Terra Trac wprowadza fabryczny zintegrowany napęd.

Ochrona podłoża podczas pracy

System Terra Trac zapewnia skuteczny system ochrony podłoża. Według badań przeprowadzonych w Wyższej Szkole Zawodowej w Kilonii już zastosowanie napędu gąsienicowego o szerokości taśmy gąsienicowej wynoszącej 635 mm zapewnia 1,3 m2 powierzchni styku z podłożem. Jest to ponad dwukrotnie więcej niż w przypadku standardowego układu kołowego z ogumieniem 800. Jako dodatkowe uzupełnienie napędu gąsienicowego Terra Trac zastosowano w sieczkarni Jaguar fabryczny system kontroli ciśnienia w oponach osi tylnej. Zapewnia to pełną kontrolę i możliwość zapobiegania zapadaniu się kół w grząskiej glebie. Co więcej producent oferuje do wyboru również szersze warianty gąsienic – 735 oraz 890 mm.

System ochrony na nawrotach

Inżynierowie firmy Claas zadbali również o ochronę podłoża podczas wykonywania nawrotów. Specjalny system dba o to, aby podczas zakrętów rolki podporowe docisnęły się do dołu, a przednia rolka napędowa uniosła się. W ten sposób powierzchnia styku z podłożem zmniejsza się o około jedną trzecią, co zapobiega zrywaniu darni. Powołując się na wspomniane wcześniej badania, producent podaje, że mimo chwilowego zmniejszenia powierzchni styku, pozostaje on i tak większy niż ma to miejsce w przypadku systemu kołowego.

Doskonały napęd w terenie i na drodze

Wieloletnie doświadczenie inżynierów firmy Claas w budowaniu napędów gąsienicowych odzwierciedla się również w poziomie zintegrowania go z sieczkarnią. Aby lepiej dostosować maszynę do współpracy z tego typu napędem przedłużono podwozie o około metr. W ten sposób zawieszenie wahliwe sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach i pozwala wychylać się napędowi o o 10° do góry i 13° w dół, przy zastosowaniu stabilnego ogranicznika.

Jaguar 960 Terra Trac radzi sobie świetnie również podczas transportu. Na gąsienicach o szerokości 635 mm nie przekracza on całkowitej szerokości 3 m i tym samym może poruszać się po drogach publicznych w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Na szerokiej gąsienicy 890 mm szerokość maszyny nie przekracza natomiast 3,5 m. Maksymalna dopuszczalna prędkość to 40 km/h. Zwiększenie rozstawu osi wpłynęło pozytywnie także na konserwację sieczkarni. Klapy konserwacyjne są dostępne nad gąsienicami, natomiast rozbudowa zgniatacza ziarem jest prosta do wykonania nad prawą gąsienicą.

Napęd to nie wszystko

Nowy Jaguar 960 Terra Trac posiada wiele sprawdzonych rozwiązań odpowiedzialnych za optymalny przepływ materiału. Dotyczy to m.in. technologii rozdrabniania serii 900. Regulowany płynnie napęd przyrządów roboczych jest hydrostatyczny i umożliwia przeniesienie napędu przy zmiennej prędkości obrotowej. W przypadku zmiany długości cięcia, system automatycznie dopasuje prędkość obrotową przyrządu. Zapewnia to stały i równomierny przepływ materiału, a w efekcie wysoką jakość przygotowanej sieczki. Po ustawieniu stalnica jest blokowana hydraulicznie. Dodatkowo sieczkarnia posiada automatycznie regulowane dno bębna wraz ze stalnicą – zapewnia to stały odstęp między dnem a nożami.

Claas Auto Fill

Znany już ze starszych sieczkarni system Auto Fill, odciążający operatora poprzez automatyczny załadunek przyczepy, dotychczas umożliwiał jedynie boczny załadunek. Od teraz wspiera on również załadunek do tyłu, co jest wielce przydatne podczas rozpoczynania pracy na polu lub „przecinania”.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x